יונ 142020
 
היי,
לאחרונה אני ובת זוגתי אימצנו כלב חדש בן 5.
הכלב מאוד אדיש אלינו ולא הכי מגיב.
הבנתי שזה בעיית הסתגלות של ההתחלה השאלה שלי מה לעשות הכלב לא רוצה לצאת לטיולים לא מוכן לעלות ולרדת מדרגות לבית ובכללי נראה עצוב מה לעשות איך לתת לו להרגיש בנוח?
תודה,
יובל

  3 Responses to “כלב חדש שאדיש ולא מגיב”

  1. יובל,
    ממה שכתבת לא ברור כמה זמן הוא אצלכם. שינוי סביבה להרבה כלבים יכול להיות קשה וההסתגלות לוקחת זמן. במידה והוא אוכל ושותה בסדר אז מציע פשוט לתת לו את הזמן שלו. מצד אחד לא לכפות עליו קשר אבל מצד שני לחזק מאוד כל יוזמה של קשר מצידו. במידה והוא אוכל בתיאבון אפשר גם לנצל את האוכל לפעילות משותפת. לדוגמא: לזרוק לו את האוכל על מנת להניע אותו וכשהוא מגיע ומסתכל עליכם – לזרוק לו שוב. מה שחשוב שתראו שיפור, גם עם איטי. במידה ואתם לא רואים שיפור תוך שבוע/שבועיים ממליץ להזמין מאלף/מאלפת לאיבחון יותר מדויק ועזרה.
    בהצלחה וכל הכבוד על האימוץ,
    אלון

  2. היי אלון, הכלב אצלנו 3 ימים בסהכ.
    תודה על התגובה המהירה בקשר לטיולים האם להתעקש לצאת לטיולים שהוא לא מגיב ולא רוצה לרדת מהבית?
    ובקשר לאוכל הוא אכן אוכל בהתחלה לא היה אוכל ועכשיו הוא קצת יותר נפתח והולך לקערה ולשתות.

  3. יובל,
    מניח שלא רוצה לצאת כי הוא חושש, כל הסביבה חדשה לו. ההתעקשות תלויה ברמת ההתנגדות שלו וכמה הוא נכנס לסטרס. במידה והוא קצת מתנגד אבל בחוץ הוא מרחרח ומתעניין בסביבה הייתי יוצא לטיולים. רצוי באותו מסלול כל פעם ולא להתרחק מידי. במידה והוא ממש בסטרס – לא הייתי מתעקש אלא מחכה שיפתח יותר וייתן בנו יותר אמון. כמו כן ממליץ לא להשאיר לו אוכל נגיש כל הזמן אלא להאכיל פעמיים ביום וכמו שציינתי קודם בהמשך להשתמש באוכל לאינטרקציה איתנו…
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)