ינו 152011
 

 

הרבה בעלי גורים מתלוננים על  הגור  אשר עושה  צרכיו בבית בלבד. טיולים ארוכים במיוחד  מתוך מחשבה כי בסופו של דבר ייאלץ הגור   לעשות  צרכיו בחוץ אינם  נראים כמועילים. לעיתים , מעשה שטן, הגור  עושה צרכיו בבית  מספר רגעים אחר שיבתו מטיול ארוך ומושקע.

המצב מתסכל ועשוי ליצור הרגשה כי הגור "עושה לי דוקא" , דבר המוביל לכעס כלפיו.

במאמר זה אנסה לתת רקע ולהסביר מה יכולות להיות הסיבות לתופעה והמלצות כיצד לנהוג על מנת לנסות ולפתור אותה.

קצת רקע

גורי הזאב (שממנו התפתחו כל הכלבים) יעשו את צרכיהם בתוך המאורה בשבועות הראשונים  לחייהם. הסיבה המרכזית לכך היא הישרדות : עשיית צרכים מחוץ למאורה מותירה ריחות המסמנים לטורפים פוטנציאלים על מיקומם. עם התפתחותם,מתחילים הגורים לחקור את סביבתם. תחילה קרוב למאורה ולאחר מכן במעגלים הולכים ומתרחבים. פעילות זו בונה את בטחונם העצמי שהוא תנאי הכרחי לכך שהגורים יחלו לעשות את צרכיהם  מחוץ למאורה.

למרות שמוצאו של הכלב הביתי מהזאב, הוא חי בתנאים שונים  בקרבת האדם . בתחילת חיו מצוי הגור צמוד לאימו הדואגת לנקותו ולסילוק כול סימני צואתו. עם הפרדתו מהאם והעברתו לביתו החדש  יהפוך הבית  למקום בו יחוש הגור ביטחון  ולכן רבים הסיכויים  שאת צרכיו יעשה בבית, במקום הבטוח . בשלב זה יש לחנך את הגור לניקיון , על תהליך חינוך הגור לניקיון, ראו מאמר נפרד. במידה ולמרות הניסיונות ללמד את הגור הרגליי ניקיון הוא  מסרב לעשות צרכיו מחוץ לבית – המשיכו לקרוא.

סיבות אפשריות לכך שהגור אינו עושה את צרכיו מחוץ לביתו

  • חוסר ביטחון. זוהי  הסיבה הנפוצה ביותר .כל עוד הגור לא יכיר את הסביבה וירגיש בה ביטחון – הוא יעדיף לא לעשות בה את צרכיו. פעמים רבות חוסר הביטחון נובע מחוסר חשיפה לעולם  בחודשי חייו הראשונים, ראו מאמר "האם לחשוף גור שעדיין אינו מחוסן ?" .
  • פחד מהבעלים. לעיתים הענשת  הגור על עשיית צרכיו בבית , מובילה  לכך ההגור קושר את נוכחות בעליו ועשיית צרכים אל חוויה מפחידה. במצב כזה ינסה הגור להימנע מעשיית צרכים בנוכחות בעליו.
  • העדפת מצע. יש מקרים (במיוחד כלבים שהגיעו מכלביות) בהם הגור יעדיף לעשות את צרכיו על מצע מסוים (למשל בטון ) והוא ימנע מלעשות את צרכיו על דשא/אדמה/חול.
  • הרגל. כלבים נוהגים לעשות באותו מקום ולפעמים כיון שהתרגלו – קשה להם לשנות את ההרגל. קורה במיוחד עם אנו מעודדים את הגור לעשות בבית כי שמים לו פד ומחזקים אותו כשעושה שם. כך הגור מקבל מסר שלעשות בתוך הבית זה בסדר.

מה ניתן לעשות?

על מנת להרגיל את הגור לעשות את צרכיו בחוץ יש להקפיד על הכללים הבאים:

  • להפסיק להשתמש בפדים בתוך הבית.
  • להחליט על מקום מתאים ל לעשיית צרכים (עדיף מקום לא רחוק, שקט וללא תנועה רבה)  ולשהות בו  עם הגור  הרבה זמן. המטרה היא לגרום לגור להכיר את הסביבה ולחוש בה בנוח. יש להקפיד כי הגור יהיה  עם רצועה. כדאי להנעים את שהות הגור במקום  במשחקים  – שוב כדי לבנות  את  תחושת הביטחון.  ניתן לקחת דוגמיות מצרכיו ולשים במקום. הסבלנות תשתלם ובסופו של דבר יעשה הזמן את שלו והגור את צרכיו. בשלב זה רצוי להשאיר באיזור דוגמיות לשימור הריח. הגור תמיד יעדיף לעשות את צרכיו במקום בו עשה בעבר.
  • לעולם אין להעניש את הגור על כך שעשה את צרכיו בבית. הוא לא יבין את סיבת העונש ועלול לפחד  מה שיוביל לתוצאה ההפוכה- הוא ימנע מעשיית צרכיו כשאתם לידו.
  • לאחר שהגור עשה את צרכיו, רצוי לשהות  זמן מה נוסף באיזור כדי שהוא לא יקשור את עשיית הצרכים לתום הטיול המשותף.
  • במידה ולמרות כל זאת עדיין לא עושה הגור את צרכיו מחוץ לבית  – חיזרו הביתה, שמרו אותו תחת השגחה ונסו שוב כשאתם רואים שנראה שהוא מחפש מקום לעשות.

לסיכום, הבנת הסיבות לאי עשיית צרכים מחוץ לבית יחד עם  סבלנות, סובלנות ועיקביות הם הבסיס להצלחת הבאת השינוי המבוקש בהתנהגות הגור.

כמובן שיתכנו גם מצבים מורכבים יותר או שילוב של בעיות נוספות.  במידה ויש לכם ספקות או שאלות – מומלץ להיוועץ  במאלף בעל התמחות בפיתרון בעיות התנהגות.

בהצלחה וברכת כלב טוב,

אלון

* במידה ונראה לכם שהמאמר יוכל להועיל גם לאנשים אחרים – לחצו על כפתור "אהבתי"

  32 Responses to “גור שלא עושה צרכים בחוץ”

  1. ממש עזר לי,

    תודה !

  2. באמת תודה למי שהכין את האתר הזה והשקיע!!!! הרבה מאוד דברים מועילים שממש עזרו לי עם הכלב

  3. זה מאוד עזר לי עים הגור שלי

  4. אני שמח. בעיה נפוצה למדי שברוב המקרים ניתנת לפיתרון בצורה פשוטה. אם אהבתם מאמר – תעשו LIKE בכדי שהמאמר יופץ לעוד אנישים.
    יום טוב.

    אלון

  5. שלום
    באיזה גיל של הגור יהיה אפשר לחנך אותו בנוגע לצרכים????

  6. גיא,

    החינוך לצרכים מתחיל מהרגע שהגור מגיע הביתה כפי שמופיע במאמר "חינוך גורים לניקיון".
    כמובן שאין לצפות מגור שיתאפק לילה שלם מיד. מתי יוכלו להתאפק לילה שלם תלוח מאוד בגור, ברוב המקרים זה קורה בין גיל 3 ל 4 חודשים.

    שיהיה בהצלחה,

    אלון

  7. שלום, אני מגדלת שני גורי פיקינזים וכיום הם בני 8 חודשים ועדיין עושים צרכים בבית,ניסינו את כל הפתרונות שום דבר לא עוזר,לצערנו היו הרבה אנשים שאמרו לנו מה לעשות שאני חושבת שזה יצר סלט בחינוך של הכלבים, הם לא פעם פעמיים עושים צרכים בבית אלא כמה פעמיים ביום והם כבר יחסית בוגרים. אנחנו חוששים מאוד שאין עוד תקווה בנושא ונצטרך למסור אותם.
    בבקשה אם יש פיתרון שיכול לעזור לנו אשמח מאוד כי אני מאוד מתוסכלת
    תודה.

  8. ריקי,
    הפיתרון היעיל ביותר לפיתרון בעיות צרכים הוא מניעה של אפשרות לעשות בבית. עושים זאת על ידי שילוב של השגחה, תיחום וטיולים. במידה וזה מב שניסיתם וזה לא הלך אז או שיש בעיה רפואית או שלא הייתם מספיק עיקביים ומתמידים. מהשאלה שלך לא ברור מה בדיוק ניסיתם, האם הם גם עושים בחוץ ? האם יש להם עוד התנהגויות בעיתיות ? לא ברור לי מי האנשים שיעצו לכם אבל אני ממליץ על מאלף מקצועי שיגיע לביתכם לצורך איבחון הבעיה והצעה לפיתרון.

    בהצלחה,

    אלון

  9. היי
    יש לי קינג צארלס קבליר שאותו רכשתי בגיל 4 חודשים. הוא כודל בבית של אותה בחורה וגם רגיל היה לעשות צרכים בביתה..
    הגור אצלי כבר חודשיים ועושה צרכים בבית. אני יורדת איתו למטה לזמן ממושך בהתחלה פחד עכשיו כבר לא אבל את הצרכים חוזר רק לעשות בבית.
    קניתי לו כלוב … הוא מתאפק ולא עושה למטה. וכבר עשה גם בתוך הכלןב פעם אחת. אני בדיכאון מהקטע. היו לי כלבים בעבר שלא הייתה בעייה איתם אחרי חודש כבר למדו מה לעשות..
    ממה זה יכול לנבוע?

    הכלב דווקא חברותי ולגמרי לא פחדן.

    אם תוכל לעזור לי אודה לך..
    מיקי

  10. מיקי,

    לדעתי הסיבה שהוא עושה בבית נובעת הן מהרגל והן מחוסר ביטחון בחוץ. דבר ראשון אל תיכנסי לדיכאון אני מבטיח לך שהעינין יסתדר. השימוש בתא הוא נכון. בגדול צריך למנוע ממנו לעשות בבית והתא מאוד עוזר בעינין. גם אם קרה שהוא עשה בתוך התא זה לא סוף העולם, הוא יעדיף לא לעשות. הגור צריך להיות בבית בשני מצבים: או שהוא בתוך התא או שהוא מחוץ לתא אבל תחת השגחה (עדיף עם רצועה נשרכת אחריו). כשהוא מחוץ לתא ואת רואה שהוא עושה סימנים שהוא הולך לעשות צרכים – הרימי אותו והוציאי אותו החוצה (או מישכי אותו ברצועה החוצה). חשוב מאוד לא לכעוס עליו בשום מקרה במידה ועשה. כעס שלך יכול לגרום לו לפחד לעשות צרכים לידך ואז גם בטיול הוא יפחד לעשות (כי את לידו). הקפידי לצאת לטיול באותו מסלול אם אפשר איזור רגוע עם כמה שפחות גירויים מסביב. הערה אחרונה – צריך להתחשב ביכולות הפיזיולוגיות שלו להתאפק, במידה ואת משאירה אותו שעות רבות לבד, הייתי משתמש בגדר גורים ולא בתא על מנת שיוכל לעשות צרכים לא במקום בו הוא ממש ישן ולא בכל מקום בבית.

    בהצלחה,

    אלון

  11. הי
    יש שיצו בן 3.5 חודשים.איך שלקחנו אותו הכנסנו אותו לגדר גורים.
    הוא מתאפק לילה שלם.ב-6 בבוקר אני יורדת איתו החוצה.מטיילת חצי שעה אבל הוא לא עושה.איך שאני נכנסת הביתה הוא עושה צרכים שלו בכל הבית.פעם שניה יוצאת איתו בשעה 16.30 עד אז הוא מתאפק וגם לא עושה בחוץ.
    אותו סיפור בערב.
    בשבת כמעט כל חצי שעה יצאתי החוצה לא עשה .הייתי מכניסה שוב לגדר ועוד פעם יוצאת החוצה וככה עד שעה 18.00
    ואז כבר שיחררתי אותו בבית כי לא היה כבר כוח.והוא עשה בבית.
    מה לעשות איתו?
    אירה.
    תודה

  12. אירה,
    על פי התיאור שלך זה נראה שזה קשור לחוסר ביטחון/חשיפה של הגור במיוחד לכלבים אחרים. דבר נוסף שיכול להיות זה שהוא לא רוצה לעשות לידך בגלל שהוא חש שכשהוא עושה לידך (בבית) את כועסת. המלצות:
    1. כמה שיותר להוציא. לא רק לצורך צרכים אלא גם לצורך חשיפה ומפגש עם כלבים אחרים.
    2. לנסות ללכת במסלול קבוע בכדי שיתרגל וירגיש יותר ביטחון.
    3. להשתמש ברצועה ארוכה על מנת שיוכל לעשות לוא דווקא שהוא לידך.
    4. בשום פנים ואופן לא לכעוס עליו.
    5. סבלנות, התמדה ועיקביות
    בסופו של דבר הוא יתחיל לעשות בחוץ וברגע שזה יקרה (בדרך כלל קודם פיפי ואחר כך קקי) זה ילך ויהיה יותר קל. אל תתיאשי !
    בהצלחה,
    אלון

  13. היי.
    יש לי גור בן חמישה חודשים מעטרב.כל הניסיונות שלי לגרום לו לעשות בחוץ נכשלו.
    בבית הוא עושה פיפי על סמרטוט בלבד (הוא למד לבד) וקקי על הרצפה בבית תמיד.
    אני מחזיק אותו כבר 3 חודשים ואני דיי מיואש..
    אשמח לקבל ממך עצה לגבי זה.
    תודה.

  14. אור,
    אם ניסית ליישם את מה שמופיע במאמר ללא הצלחה הייתי ממליץ לך להזמין הביתה איש מקצוע שיעזור. אשמח להמליץ על מאלף/מאלפת באזור מגוריך אם תשלח לי מייל פרטי.
    בהצלחה,
    אלון

  15. היי,
    יש לי גור פומרניאן בן כמעט 3 חודשים ..
    אני מנסה לגמול אותו והבנתי שאסור להוציא אותו החוצה עד שלא יסיים את 3 החיסונים הראשונים שלו.
    יש לו חדר ממש קטן בבית (בתוך החדר הפרטי שלי) ושם יש לו אוכל, מים, משחקים ופד לחינוך גורים עם כמה עיתונים גם.
    חשוב לציין שכאשר הוא בחדר הזה הוא עושה את הצרכים שלו רק על הפדים ולא בחדר (שזה מעולה), אבל כאשר הוא מסתובב בבית הוא עושה בכל פינה (בעיקר שטיחים), יש לי גינה גדולה בבית ואני מוציאה אותו לשם בכל הזדמנות שאני בבית, הוא עושה שם מידי פעם (לא באופן קבוע) ואני לא יודעת איך לגרום לו לעשות רק בגינה של הבית בשביל שבהמשך כשאוכל להוציא אותו לרחוב יעשה בחוץ תמיד.
    עצות????
    אשמח לקבל עזרה בנושא!
    תודה.

  16. נוי,
    דבר ראשון ממליץ מאוד לא לחכות עם ההוצאה החוצה עד שהוא מקבל 3 חיסונים, ראי מאמר בנושא. לגבי הצרכים – פשוט לנסות למנוע אפשרות שיעשה בבית על ידי זה שיהיה בהשגחה שלנו או שיהיה בשטח המתוחם. בנוסף, כמובן הרבה יציאות וחיזוק על עשיית צרכים בחוץ.
    בהצלחה,
    אלון

  17. שלום אלון,
    יש לי גור מלטז בן 3.5 חודשים הוא נמצא קצת יותר מחודש אצלי, לפני כמה ימים גמר לעבור את כל החיסונים ורק לאחר מכן התחלתי להוציא אותו לטיול.
    כשהוא היה רק בבית ולא יצא, רוב היום היה בתוך גדר גורים עם פד לצרכים(בתוך הגדר), הוא התרגל לעשות רק בפד. אני מוציאה אותו מהגדר גורים בערך כשעה ביום ואז הוא עושה צרכים בבית על הרצפה.(בתוך הגדר גורים הוא תמיד קורע את הפד ומוציא אותו קצת, אבל בכל זאת עושה עליו צרכים)
    לגבי הטיולים החוצה- בפעמיים הראשונות הוא הלך כרגיל ואפילו עשה פעם אחת צרכים בחוץ, וכמובן שהבאתי לו חטיף לאחר היום הראשון שהוצאנו אותו (מדברת על משפחה, כל פעם מישהו אחר מוציא אותו-לא יודעת אם זה משנה)הוא לא מוכן ללכת, פשוט מתיישב על המדרכה. אם הוא רואה כלבים או אנשים הולך אליהם ומשחק קצת אבל גם לא הרבה וחוזר לשבת, פעם אחת הוא עשה צרכים ישר כשחזר הביתה ופעם אחת עשה בחוץ .
    לא שמתי לב שקרה לו משהו טראומטי באחד הטיולים הראשונים ולגבי פחד מלעשות צרכים ליד הבעלים- בהתחלה כשעוד לא היה בגדר אילוף והיה עושה צרכים בכל הבית, כל פעם שהיינו רואים אותו עושה צרכים היינו אומרים לו לא בתוקפנות(כך אמרו לנו לעשות)לאחר מכן בתוך הגדר כשלימדנו אותו לעשות על הפד היינו אומרים לו כל הכבוד ומביאים לו חטיף כל פעם שעשה על הפד.
    האם אתה יכול לשער מה גרם לו להפסיק ללכת בטיולים?(אני מדברת על יום אחד שיצא והלך כרגיל ואז שלושה ימים שלא מוכן ללכת- לא שכבר הרבה זמן אנחנו מוציאים אותו)
    אשמח לעצות! תודה!

  18. לירז,
    יכולות להיות הרבה סיבות אבל מן הסתם קרה משהו בטיול שלא היה לו נעים והוא רותה להימנע מזה. מה זה יכול להיות: רעש חזק או שהפחיד אותו, מדרכה מאוד חמה….
    יכול להיות שמשהו בריאותי מפריע לו ? האם בביצ הוא מתנהג כרגיל.
    לא כל כך חשוב מה הסיבה (חוץ מאשר סיבה בריאותית), אתם חייבים לשנות לו את הגישה. תנסו שיהיו לו חוויות נעימות בטיול – משחק, חטיפים, כל מה שהוא מאוד אוהב. כמו כן נסי ללכת לכיוון אחר מהרגיל. את כיולה גם לנסות להרים אותו בידיים, להתרחק קצת מהבית ואז להוריד אותו.
    בהצלחה,
    אלון

  19. הי אימצתי גורה מעורבת , קניתי לה גדר אילוף ובתוכו שמתי לה מיטה את האוכל והמים ועד לצרכים אני מנסה לגמול אותה מצרכים בבית ופשוט לא הולך לי ממש בדיכאון מזה
    היא לא עושה בשום פנים ואופן ניסיתי מלא טיולים קצרים , טיולים ארוכים פשוט לא הולך
    מתאפקת ועושה בבית עשתה פעם אחת בחוץ וזה גם מפחד כי עבר כלב גדול והיא נבהלה
    מה עושים במיוחד עכשיו שקר וגשום אני פחות יורדת איתה כדי שלא תתקרר היא בת 3 וחצי חודשים

  20. מאיה,
    התנאי הראשון שתעשה בחוץ זה לבנות לה ביטחון עצמי בחוץ. הרבה יציאות, אותו מסלול בהתחלה, לחפש מסלול שקט ורגוע כמה שניתן או לבחור זמן שלא בשעות העומס. כמו כן מפגשים עם כלבים (ידידותיים) ובמיוחד גורים אחרים מאוד חשוב. עד שלא תקבל ביטחון היא תפחד לעשות בחוץ בכדי לא להשאיר את הריח שלה בחוץ. לסיכום – להשקיע את האנרגיות על בניית הביטחון בחוץ, זהו תנאי הכרחי לחינוך לניקיון.
    במידה ואת לא רואה התקדמות בשבועיים הקרובים – ממליץ מפגש עם איש מקצוע שידריך אותך הדרכה יותר ספציפית לגורה ולסביבה שלך.
    בהצלחה,
    אלון

  21. יש לי גורת פיטבול בת חודש וחצי והיא עושה את הצרכים שלה בבית …
    ואנחמו מורידים אותה לטיול והיא לא עושה בחוץ שעה הורדנו אותה לטיול והיא לא עושה הבנו אותה לבית והאי עשתה בבית איך מלמדים ???אותה מה עושים??

  22. ליז,
    כמו שכתוב במאמר ברוב המקרים הסיבה היא חוסר ביטחון. הרבה יציאות, אינטרקציה עם כלבים וסבלנות….
    בהצלחה,
    אלון

  23. היי אלון,
    קראתי את המאמר שלך וגם את השאלות והתשובות שלך פה לכולם.
    יש לי בעיה דומה, אולי קצת מורכבת יותר משל כולם. הכלבה שלי כבר בת 8 חודשים. אנחנו גרים בדירה בבניין (ללא גינה, רק מרפסת) בתקופה הראשונה שרק הבאנו אותה ועדיין לא סיימה את החיסונים חינכנו אותה לעשות את הצרכים רק במרפסת ולא בבית וזה עבד יפה (על פדים היא לא היתה מוכנה לעשות בשום אופן) ואז שכבר יכולנו להוריד אותה למטה היא לא היתה מוכנה לעשות צרכים למטה אלא רק במרפסת. כבר כמה חודשים שכך המצב. אני ובעלי עובדים במשך היום ולכןאין באפשרותינו להוציא אותה ארבע וחמש פעמים ביום אבל אנחנו כן מורידים אותה פעמיים ביום בשעות קבועות בבוקר ובערב. לא משנה כמה זמן טיול נעשה איתה, היא מתאפקת ומיד שמגיעים הביתה היא נכנסת למרפסת ועושה את הצרכים.
    אנחנו די נואשים. אשמח להמלצה מה לעשות.

    תודה רבה

  24. נופית,
    נראה לי שיש פה שילוב של הרגל וחשש מלעשות בחוץ. הניחוש שלי הוא שהיא קצת חששנית מכלבים אחרים ולכן מעדיפה לא להשאיר את הריח שלה בחוץ (ע"י עשיית צרכים). אם זה המצב אז קודם כל היא צריכה הרבה מפגשים כייפים עם כלבים אחרים. אם יש מישהו מהשכנים עם כלב/כלבה נחמדים הייתי מנסנ לחבר ביניהם. קיראו גם את המאמר "גור שלא עושה צרכים בחוץ". נצלו את סוף השבוע – טיולים ארוכים במיוחד בבוקר ואחר הצהריים/ערב עם הרבה הוצאת אנרגיה ובמידה והיא לא עושה – להשגיח עליה ולא לתת לה ללכת למרפסת. אם רוצה למרפסת – להוציא החוצה.
    בהצלחה,
    אלון

  25. שלום אימצתי גור מכלבייה בן 3 חודשים הוא לא מוכן בשום פנים ואופן לעשות צרכים ברחוב לא משנה כמה זמן אני מטיילת איתו הוא מתאפק ואיך שמגיע הביתה עושה בכל הבית מה עושים?

  26. גילי,
    כפי שכתוב במאמר יכולות להיות סיבות רבות לכך שהוא לא עושה בחוץ. הסיבה השכיחה ביותר היא חוסר ביטחון בעיקר מול כלבים אחרים. במקרה של גור מעמותה ייתכן גם ש"העולם האורבני" אליו נחשף לראשונה מפחיד אותו. היעזרי בסבלנות ונסי לראות האם את רואה שיפור בביטחון העצמי שלו בחוץ, בחרי מסלול קבוע במקומות שקטים כמה שאפשר. במידה ואת לא רואה שיפור תוך שבוע/שבועיים – ממליץ לפנות לאיש מקצוע לצורך איבחון יותר מדויק והדרכה ספציפית.
    בהצלחה,
    אלון

  27. היי,
    קוראים לי הילה ואני בת 13.
    ההורים שלי אימצו כלבה גורה (כרגע בת 3 חודשים) בתנאי שאני ואחותי (10) נטפל בה ונאלף אותה.
    עשינו את כל מה שאנחנו יכולות, גם יש לנו גינה ולימדנו אותה לעשות בגינה,לשבת, לבוא, לתת יד…
    אבל ההורים עדיין מתלוננים וממש רוצים למסור אותה…
    הם מאיימים עלינו שיום אחד נחזור מבית הספר והיא לא תהיה בבית…
    הבעיה העיקרית שלהם היא שהיא לא עושה בטיולים.
    אני לוקחת אותה לטיול, חוזרת ואז היא עושה בגינה, אפילו לא בבית…
    במשך כחצי חודש ניסינו לקחת אותה לפארק והיא לא עשתה, אז התחלנו לשנות מסלול. לקחתי אותה לאיזורים שאין בהם כלבים או אנשים בדרך כלל, ניסיתי ללכת איתה ליער (אנחנו גרים בקצה רחוב שאחריו יש יער), ניסיתי לטייל איתה ממש מחוץ לבית והיא לא עשתה, וברגע שחזרנו הביתה היא רצה לגינה ועשתה…
    גם קראתי את הכתבה הזאת ועוד כתבות בנושא ועשיתי את כל מה שכתוב וזה עדיין לא עוזר, היא ממשיכה לעשות בבית.
    ניסיתי גם לקחת אותה לטיול, להחזיר אותה הביתה, לחכות חמש דקות ולצאת איתה עוד פעם והיא פשוט לא עושה…
    לפעמים אני עושה לה את הטיולים החוזרים האלו במשך שעה או אפילו יותר, וברגע שאני מחליטה שהיא אולי באמת פשוט לא צריכה אני מחזירה אותה והיא עושה אחרי עשר דקות או רבע שעה…
    ניסיתי גם לעשות לה הפסקות של רבע שעה והיא עדיין עושה רק אחרי שאנחנו חוזרות בסוף.
    אני לא חושבת שההורים יסכימו לקחת מאלף כלבים אז אנחנו חייבות למצוא דרך שבה היא תעשה בחוץ…
    מה עושים?
    ועדיף פיתרון מהיר כי אני לא יודעת עוד כמה זמן היא תישאר אצלנו.

    תודה

  28. הילה,
    כמה עצות/מחשבות:
    1) ייתכן ואתם או ההורים כועסים עליה כשהיא עושה ? במקרה כזה היא תפחד לעשות כשאתם לידה (זה המצב בטיול). לכן חייבים להפסיק לכעוס/להעניש כי לא רק שזה לא עוזר, זה מעכב את התהליך. כמו כן תשתמשו ברצועה ארוכה כך שבמידה והיא חוששת מכם היא תוכל להיות רחוקה מכם.
    2) נראה שאת עושה הכל נכון למעט דבר אחד: כשאתם חוזרים הביתה אחרי טיול שבו לא עשתה – אל תתנו לה לצאת לגינה. השאירי עליה את הרצועה ושתהייה תחת השגחה. ברגע שאת רואה שהיא רוצה לצאת לגינה – הוציאי אותה החוצה.
    3) לא יודע מהו יחסה לכלבים אחרים, אבל הייתי מנחש שהיא חוששת. חייבים לעבוד על זה על מנת שלא תחשוש. הפגישו אותה עם גור/גורה/כלב/כלבה חברותיים ונסו למצוא לה חברים למשחק.
    אל תתיאשי, ברגע שתתחיל לעשות בחוץ – זה כבר יהיה יותר קל.
    בהצלחה,
    אלון

  29. היי, אתמול קנינו כלבת פקינז בת חודש וקצת. שמנו אותה בכלוב גורים והיא לא רוצה לצאת ממנו וגם היא לא עשתה קקי, היא אכלה הרבה ועדיין לא עשתה. מה לעשות ?
    לפנות לוטרינר?
    נ.ב
    הגורה לא מחוסנת, ניתן להוציא אותה ?

  30. יובל,
    היא כנראה קצת בהלם מהמעבר. תנו לה את הזמן שלה להתרגל למקום החדש. מניח שהיא תעשה היום. כל עוד היא שותה, ואוכלת ונראית חיונית אני מניח שהיא בסדר. עוד דבר לגבי זה שלא עשתה – ייתכן ועשתה וניקתה אחריה ? כלומר אכלה את הצרכים. זה לפעמים קורה.
    לגבי היציאות – תנו לה להתרגל לבית ולהרגיש בנוח ורק אחרי שזה יקרה אפשר להוציא אותה בזהירות כמובן כיון שאינה מחוסנת.
    בהצלחה,
    אלון

  31. היי, ייאושש
    מנסה להוריד את הכלב פומרניין בן 7 חודשים ולא מוכן לעשות מחץ לבית.
    יש לו מגשית עם פד ושם עושה את צרכיו.
    יש לו פחד גם מעלה שמתנופף בחוץ
    ממש מייאש .

  32. חדווה,
    הבעייה היא חוסר הביטחון שלו בחוץ. הוא לעולם לא יעשה בחוץ כל עוד הוא מפחד ולא מרגיש בטוח. לכן, הפיתרון הוא לעבוד על חשיפה ובניית ביטחון בחוץ. רצוי מאוד להיעזר במאלף/מאלפת. בגלל הקורונה זה כנראה לא אפשרי כעת. תשקלו בינתיים הדרכה און ליין (גם אני עושה).
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)