אוק 172020
 
שלום, אשמח לעצתך.
יש לי כלבה, בערך בת שנה. אצלי מאמצע יולי.
אני מתגוררת ביחידת דיור הצמודה לבית של בעלי הדירה (נקרא להם ״השכנים״.
כאשר אימצתי את הכלבה, החצר שלי ושלהם הייתה מחוברת והיא הייתה חופשיה להסתובב בכל השטח. יש להם ילדים, כלבה וחתול. הכלבה שלהם והכלבה שלי מסתדרות נהדר. הכלבה שלי מפחדת מחתולים- כשהם נפגשים היא נובחת עליהם וספק רודפת ספק מנסה להבריח אותם.
לאחר כחודש וחצי מהרגע שהיא הגיעה אליי קרו כמה דברים במקביל- היא חלתה בשעלת, הרסה כמה דברים בגינה של השכנים, הם אימצו גור חתולים נוסף והגיע להתארח קרוב משפחה שמפחד מכלבים. כתוצאה מכל זה שמנו גדרות שמפרידות בין הבתים. בהתחלה היא קיבלה זאת לא רע אבל היא גם הייתה עם אנטיביוטיקה בגלל השעלת ולכן הייתה גם יותר חלשה. מאז שסיימנו עם השעלת וחזרנו להיפגש עם כלבים היא לא מפסיקה לבכות. היא מסתובבת בחצר ובוכה. ניסתה כמה פעמים לעבור את הגדר ואף הצליחה. כרגע שמנו לה עוד מחסומים והיא לא מצליחה. היא בוכה בעיקר כאשר היא שומעת אותם דרך הקירות או בחצר שלהם. היא מסתובבת סביב הבית, מתיישבת ליד הדלת האחורית שלהם ובוכה. כשהיא לא מקבלת יחס היא מגיעה אליי הבייתה ובוכה.
אני מפגישה אותה עם הכלבה של השכנים כל יום- או אצלי, או אצלם או בגינה ובטיול משותף…
כשהיא אצלם היא לא בוכה, משחקת עם הכלבה, נובחת על החתולים ומסתובבת בבית.
הבכי שלה מוציא אותי מדעתי. אני משתדלת להתעלם מהבכי ולחזק בחטיפים ובליטופים כל רגע של שקט ורגיעה בבית. אך עדיין.. זה נורא קשה ומתסכל.
חשוב לי לציין כמה דברים כדי שתבין את המכלול של הסיפור-
– היא הייתה כלבת בר לפני שהגיעה אליי.. או אצל הבדואים. בכל מקרה- לא גדלה בבית.
– הבית פתוח בכל שעות היום והיא חופשיה להיכנס ולצאת. בלילה היא ישנה בבית. לא תמיד היא רוצה אבל היא נרגעת דיי מהר לאחרונה וישנה איתי במיטה עד הבוקר.
– קשה לה מאוד להיות בבית סגור כשהיא לא ישנה. היא בוכה המוןןן כשזה קורה.
– יש לנו מאלפת שעוזרת עם הכול אך היה לי חשוב לשמוע עוד עצות.
– היא אוכלת אוכל טבעי, יש לה משחקים, עצמות וחטיפים, באמת שלא חסר לה כלום.- אני יוצאת איתה ללפחות 3 טיולים ביום, חלקם מאוד ארוכים- בבוקר בערך 30 דקות, צהריים קצר כי חם, ערב בין שעה לשעתיים וחצי, תלוי אם אנחנו בגינת כלבים או לא.אנחנו נפגשות עם כלבים נוספים ופעמיים- שלוש בשבוע מגיעות לגינת כלבים.
– קשה להוציא לה אנרגיה בלי כלב נוסף. היא הולכת לאט בטיולים ונעצרת המון וגם אם היא משוחררת בגינה היא לא רצה לבד.. גם אם אזרוק לה כדורים או משחקים היא תרוץ פעם פעמיים וזהו.
– יש איזה חשד שאולי היא סובלת מבעיה גופנית ולכן הבכי. עשינו ניסיון של שבועיים עם אופטלגין ועכשיו אנחנו בלי. היא בכתה גם עם האופטלגין.. היא לא בוכה בטיולים או בגינות או כשהיא אצלם בבית.
מקווה שלא פספסתי משהו חשוב.
תודה!
עדי

  One Response to “כלבה שבוכה אם אין גישה לכלבה של השכנים”

  1. עדי,
    לצערי לא יכול לחשוב על פיתרונות פלא. כמה מחשבות:
    – לנסות לבנות לה תעסוקות ש"תעוף" עליהם ויוכלו להסיח את דעתה. מן הסתם עדיף פעילויות בתוך הבית. לדוגמא: משחקי חיפוש.
    – למצוא פעילויות של הוצאת אנרגיה ללא כלב נוסף. ייתכן שצריך לבנות את המוטיוציה שלה למשחק הבאה, במידה ומצליחים ללמד אותה חיפוש – יכול להיות גם בחוץ.
    – לחפש עוד כלב (חוץ מהכלבה של השכנים) שאיתו תיפגש (אצלך או אצלם).
    כל הכבוד על ההשקעה ועל המחשבה, מניל שלמאלפת שמכירה אתכן יותר טוב יכולות להיות עוד הצעות.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)