אוק 182020
 
היי
יש לי כלבה מתוקה וחכמה בת שנה ושמונה חודשים והיא אחת הכלבות החברותיות, לרמה שהמאלפת שהיתה לנו אמרה שהיא ממש יכולה לעזור לכלבים מבחינה התנהגותית. ביומיים האחרונים קרו שני מקרים שונים:
1. הבאנו אותה איתנו לארוחת ערב אצל חברים, בה היו שני כלבים – זכר שהיא מכירה ונקבה שהיא לא מכירה. בשעתיים הראשונות הסתדרו מעולה ופתאום בלי סיבה מוגדרת חשפה עליה בלבד שיניים, נהמה ונבחה עליה בתקופנות. החזקנו אותה ברצועה עד שהיא נרגעה וכששחררנו שוב היו אדישות אחת לשניה ולא הראתה אליה סימני תקיפה בכלל.
2. היה מפגש בינה לבין כלבה אחרת בגינה וממש מהרגע שהכלבה התקרבה אליה היא השתוללה, נבחה וחשפה עליה שיניים. יש לציין שהבעלים של הכלבה אמר שזה קורה לו הרבה ולנו מנגד, זה לא קורה כמעט בכלל חוץ משני המקרים שציינתי. בנוסף, הן נפגשו בעבר ולא היתה ביניהן תקשורת חיובית וחיבור.
אשמח להבין מה ניתן לעשות ומדוע זה קורה!
תודה,
נועם

  One Response to “כלבה שתוקפנית לכלבים מסוימים”

  1. נועם,
    באופן כללי רצוי להפגיש כלבים בפעם הראשונה לא בבית של אחד מהם. מעבר לזה לא כל הכלבים תמיד יסתדרו זה כמובן תלוי גם בכלב השני ובסיטואציה. במידה ועם כלבים אחרים היא עדיין משחקת ומשתוללת – פשוט תהיו עירניים לסימנים המקדימים ונסו להבין מה מלחיץ אותה. במידה והמצב מחריף וקורה עם הרבה כלבים – רצוי דבר ראשון להתיעץ ען וטרינר ולוודא שאין משהו בריאותי שאולי כואב/מפריע לה ומשפיע על ההתנהגות.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)