ינו 302023
 
היי,
הגור שלנו בן 5 חודשים ולאחרונה הסתגל יפה לעשיית צרכים בחוץ עם חיזוק של חטיף, ליטוף ומחמאה. כבר כמה שבועות התאפק עם הקקי ועשה רק בחוץ, ואילו פיפי לפעמים בורח לו בבית אבל משמעותית יותר עושה בחוץ. מוציאים אותו כ5-6 פעמים ביום כל יום.
בימים האחרונים חלה רגרסיה והכלב חזר לעשות קקי בבית (הוא גם אוהב לאכול את הקקי תרי בשבועות האחרונים חל שיפור אז למה לפתע הרגרסיה? יש לציין כי בכל פעם שעושה צרכים בחוץ הוא יודע שמגיע לו חטיף ומסתכל עלינו בציפייה לכך, הוא כן למד את ההתניה. מה אפשר לעשות ואיך לעצור את התופעה לפני שיהיה מאוחר צדיי?
תודה,
ליאורה

  3 Responses to “גור עם רגרסיה בחינוך לצרכים”

  1. ליאורה,
    רגרסיות יכולות לקרות, לא תמיד מובן מה הסיבות.
    סיבות אפשריות:
    – שינוי במצב הבריאות
    – שינוי בסדר היום
    – שינוי בסביבה
    ההמלצה שלי: במידה ואין שינוי באף אחד מהגורמים שציינתי למעלה, תמשיכו בסבלנות באותה שיטה שעבדתם ואם אתם רואים אחרי שבוע/שבועיים שאין שינוי מומלץ להזמין מאלף/מאלפת לאיבחון מדויק ובניית תוכנית עבודה לפיתרון.
    בהצלחה,
    אלון

  2. תודה!
    ועוד שאלה שאשמח לקבל עליה תשובה. מתי ניתן להפחית את כמות הטיולים ביום (במקום 5-6 להוריד ל4 עד שנוריד ל3 באופן קבוע) ומתי ניתן להפחית מהחיזוק של החטיף? מבלי לפגוע כמובן באילןף לעשיית צרכים בחוץ

  3. מאוד תלוי בסדר היום של הגור ובגנטיקה שלו. בגדול כשיפסיק לעשות בבית, חכו שבוע/שבועיים ואז תורידו את אחת היציאות. כך תמשיכו עד שתגיעו ל-3 יציאות. במידה וחוזר לעשות – מחזירים את היציאה.
    לגבי חטיפים, אפשר לחזק מילולית ולא תמיד לתת חטיף אחרי. בהדרגה נשאיר רק את החיזוק המילולי ללא החטיף.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)