אפר 062019
 

טוב אז ככה. לאמא שלי יש כלב מסוג פינצ׳ר מעורב, כלב בוגר בערך בגיל 13/14. הוא הכלב של אמא שלי אבל מגיע אלינו כל שבוע בימי שישי ויצא לנו לגדל ולטפל בו לתקופות ארוכות שההורים שלי נסעו לחופשות וכאלה, כך שהוא מחובר אלינו.
החלטנו להביא כלב גור מסוג בישון פריזה, בן שלושה חודשים, וחששנו מהפגישה ביניהם. כמו שציינתי בימי שישי אמא שלי מגיעה לבקר כך ששתי הכלבים צריכים להיפגש.
הכלב הבוגר לא תוקפני לכלבים אך גם לא יודע לשחק עם כלבים, מאז ומעולם בלי קשר לגיל. כשהכלב הבוגר והכלב הגור נפגשו בהתחלה הגור מאוד פחד ואז הראה לכלב הבוגר שהוא רוצה שישחק איתו, הכלב הבוגר השתדל להתעלם אבל ככל שהזמן עובר הוא הופך להיות יותר תוקפני אליו, כשהגור מתקרב אליו.
חשבנו שזה רק בפגישה הראשונה אבל עברו כבר חמש פגישות בערך והם ממשיכים לריב. הגור מנסה להתקרב לכלב הבוגר את הכלב הבוגר נובח עליו ואנחנו מפחדים שהוא יתקוף אותו בסוף.
כדי שכל אחד יתעסק בעצמו אנחנו צריכים להביא לכל אחד עצם כדי שיתעסקו בזה. אבל זה לא עסק, ישר אחרכ הגור שוב מתקרב לכלב הבוגר והוא ממשיך לנבוח עליו עד כדי תקיפה
מה לעשות? אנחנו לא רוצים שהם יהיו החברים הכי טובים אבל לפחות שיהיה ביניהם דיסטנס ולא ריבים. כי בכל זאת זה הורס את האווירה בבית.
תודה מראש
רותי

  One Response to “כלב בוגר שלא מקבל גור חדש במשפחה”

  1. רותי,
    הגור, כמו גור, אוהב לשחק וזה מה שהוא רוצה. הכלב הבוגר לא מעוניין בקשר עם כלבים באופן כללי. הגור צריך ללמוד שהכלב הבוגר לא מעוניין בקשר. לא הייתי מתערב. התוקפנות היא האופציה האחרונה להראות לגור שהוא לא מעוניין. יש להניח שבסוף יבין ויפסיק לנסות.
    מצד שני חשוב שהגור לא ירתע מכלבים אחרים ולכן הקשר והמפגש עם כלבים/גורים אחרים הוא סופר חשוב על מנת לשפר את התקשורת ולהשאיר אותו חברותי לכלבים.
    במפגשים, לדאוג לתעסוקה לגור על מנת לעזור לו.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)