אפר 292020
 
היי,
לפני שבוע הבאתי גורת צ’יוואווה ננסית אני מנסה לחנך אותה לעשות צרכים על עיתון אך פעם זה עובד ופעם לא,בהתחלה בימים הראשונים היא בכתה בלילות וישנו לידה בסלון והרגענו אותה וזה באמת עזר ועכשיו היא בוכה פחות אבל כשזה היה קורה היינו קמים ורואים שדווקא את חלק מהצרכים היא כן עושה על העיתון אבל יש כאלה שהיא עשתה אפילו על המקום בו היא ישנה,וכרגע גם שהיא פחות מיללת היא עושה צרכים דווקא על המיטה שלה,על הרצפה בבית, בכל מקום רק לא בעיתון. כל פעם שהיא עושה ואני רואה את זה אני מרימה אותה אומרת לה לא ושמה אותה על העיתון, אני לא יודעת אם זה נכון להעיר לה כי אולי היא עושה את זה כדי לקבל יחס ואולי באמת היא לא יכולה להתאפק,היא בסהכ בת חודש וחצי ,אני לא יודעת איך להמשיך להתמודד עם זה בצורה הכי טובה שתהייה לי וגם לה. חשבנו להביא גדר אילוף אבל אני פחות בעד..
אולי קשה לה בלילה שאנחנו לא לידה והיא מגיבה ככה בעשיית צרכים, כי כשהיינו קמים אליה בלילה ומרגיעים אותה ומשחקים איתה היא הייתה עושה הרוב בעיתון בלילה ואז כשעברנו לישון במיטה שלנו בצורה נורמלית אז אני מרגישה שכל העבודה על עשיית הצרכים הלכה לפח.
תודה,
אופק

  3 Responses to “גורה שעושה על צרכים על המיטה שלה”

  1. אופק,
    קודם כל קחי בחשבון שהיא רק בת חודש וחצי ויכולת ההתאפקות שלה קטנה. דבר נוסף, קשה לה לבד בלילה ועשיתם טוב שישנתם לידה. ייתכן שעדיין קשה לה ואולי כדאי שתהיה לידכם עוד כמה ימים.
    לגבי הצרכים – לא לאמר לה "לא" ולשים אותה על העיתון. בכלל לא להתרגש אם יש לה כרגע פיספוסים, היא קטנה.
    כלבים לא עושים "דווקא" אבל ייתכן שבגלל שהיא לחוצה היא יותר עושה.
    נסו לפזר את העיתונים באזורים אליהם היא מגיעה והשאירו עיתון ספוג עם צרכיה מתחת לעיתון שעליו אתם רוצים שתעשה (כלבים בדרך כללל אוהבים לעשות במקום שכבר עשו בעבר).
    בהצלחה,
    אלון

  2. אלון תודה רבה על התשובה,
    יש לי שאלה נוספת,זה לגיטימי שהיא עושה את הצרכים שלה על השמיכה שעליה היא ישנה? כלומר, זה הגיוני בגלל שהיא קטנה ועוד לא מבינה?
    אני מבינה שהיא פצפונת ובגלל זה גם מתנהגת כלפיה בעדינות וסובלנות אבל לכלב הקודם שלי הייתה הפרעת התנהגות שהוא היה עושה אך ורק במקום שלו ולכן אני מפחדת שתהייה לה את אותה הבעיה..
    לכן אני שואלת, זה הגיוני שהיא עושה במקום הלינה שלה על השמיכה עצמה או שזה יכול להתפתח להפרעה התנהגותית? ואם כן, מה אני יכולה לעשות כדי למנוע את זה? תודה רבה רבה

  3. אופק,
    ייתכן ויש לה העדפה למצע סופג. בדרך כלל גורים יעדיפו לא לעשות על המקום בו הם ישנים אלא אם אין להם אפשרות אחרת. ייתכן שהשמיכה גדול והיא עושה על החלק בו ביא לא ישנה. נסי אולי לשים לה קופסת קרטון קטנה ובה בד כשלהו כמיטה. אולי זה יעזור.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)