כלבה שעושה פיפי על הספה

שלום,
אימצנו לפני כחודשיים כלבה מתוקה ברמות מעמותה, היום היא בת 9 חודשים, ננטשה בגיל חודשיים ומאז חיה בפנסיון עד שאימצנו אותה.
היא יוצאת ל4 טיולים מסודרים ביום, מאוד חברותית ושמחה ועושה צרכים בחוץ, פיפי וקקי בלי בעיה.
קקי היא לא עושה בבית אבל פיפי יכולה לעשות אפילו שעה אחרי טיול, בפנינו ולא בפנינו, זה משתנה. ניסינו לחזק עשייה בחוץ ולכעוס על פיפי בבית וזה לא עזר. ניסינו להתעלם ולא לכעוס, גם לא עזר. היא עושה על הספות והשטיח, הוצאנו את השטיח אבל היא עדיין עושה על הספות ןגם על המיטה שלה. זה יכול להיות פעם אחת ביום ולפעמים 3 או 4 פעמים ביום, לפעמים אפילו שעה אחרי טיול.
כלומר אין משהו סיסטמטי אלא ממש אקראי ולא ברור. גם כשהיא נראית רגועה.
היא קצת תלותית אבל זה השתפר לאחרונה.
ואין לה מן הסתם בעיה להתאפק כי היא ישנה לילה שלם בלי לעשות אף פעם בלילה.
אציין כי היה מאלף שלא כל כך עזר לנו בעניין.
מקווה שתוכל לייעץ לנו איך להתמודד עם זה,
תודה,
יונית

3 מחשבות על “כלבה שעושה פיפי על הספה”

  1. אלון גלעד

    יונית,
    על פניו נראה שהסיבה התנהגותית. יכולה להיות התנהגות של "סימון" ויכול גם לנבוע מסטרס/לחץ או קשור לאינטרקציה עם בני הבית. ייתכן גם משהו שהביאה איתה מהתקופה בפנסיון שבו לא הוציאו אותה מספיק ולכן התרגלה לעשות במקום בו ישנה. הייתי מונע ממנה גישה לספה וגם מעלים את המיטה שלה לתקופה של כמה שבועות ולראות האם תפסיק לעשות בבית. במידה ומפסיקה – תחזירו את המיטה (רק לאחר ניקוי יסודי). במידה ולא חוזרת לעשות על המיטה – תתחילו לתת גישה לספה.
    בהצלחה,
    אלון

  2. יונית

    תודה אלון, בהמשך למה שאמרת למנוע גישה לספה, לא ציינתי שניסינו כלוב אילוף ולא הלך, ניסינו ממש בהדרגה לפי כל ההוראות של לסגל כלב לכלוב אילוף, התגובה שלה הייתה מאוד קשה, נראתה אומללה, בכתה בלי סוף, ועשתה שם המון צרכים…

  3. אלון גלעד

    מניעת גישה לספה לא חייבת להיעשות על ידי תיחום הכלב בכלוב. אפשר למנוע גישה מהספה על ידי תיחום הספה (כשאנו לא בבית או בבית ולא משגיחים עליה).

השאר תגובה

Scroll to Top