אפר 162020
 
היי אלון,
לפני שבועיים קיבלנו גורת פודל, בעוד 10 ימים היא תהיה בת חודשיים. יש לי תינוקת בת שנה שעוד זוחלת ואני כל בזמן בפחדים שתשרוט או תנשך אותה תוך כדי משחק אבל גם לא רוצה להפריד בינהן כל הזמן כדי לא ליצור אנטי אצל מי מהן. אני משתדלת לשחק איתה ולעייף אותה ולפזר צעצועים מכל הסוגים אבל זה לא מונע את ההתנפלות שלה על התינוקת שלי בכל הזדמנות. יש דרך לחנך בשלב הזה לא לקפוץ עליה?
צרכים- יש לנו מרפסת עם דשא סינטטי, שכמעט תמיד פתוחה, אני מנסה לחנך את הגורה לעשות צרכים על פד, שמתי לה אחד בתוך הבית ואחד במרפסת. בבית לפעמים היא עושה פיפי על הפד, וקקי היא עושה רק בדשא, אם המרפסת סגורה היא עושה קקי על הריצפה ליד היציאה למרפסת. ראיתי שאתה לא ממליץ על פד, ניסיתי עיתון אבל היא קורעת אותו, מה אתה ממליץ לעשות? היא עברה רק חיסון אחד בנתיים.
עוד עניין עם הצרכים, לפעמים היא אוכל. את הקקי שלה. מה עושים על התופעה?
בנוסף- היא קוערת את הדשא שלנו בטירוף וגם אוכלת אותו לפעמים (אני רואה חתיכות דשא בקקי שלה) מעבר להרס הדשא, אני מהיחה שזה גם מסוכן לה.. איך נמנעים?
נביחות- אפשר ללמד אותה לא להיות נבחנית?
תודה רבה מראש 🙂
מעיין

  One Response to “חינוך גורת פודל ננסי”

  1. מעיין,
    גורים ותינוקות קטנים זה מפגש שהוא מורכב. כמה טיפים:
    – מפגשים רק כשהגור מותש אחרי משחק איתכם
    – לעולם שלא יהיו ללא השגחה
    – לעבוד על חיזוק התנהגות רגועה של הגור באזור התינוקת
    צרכים: במידה ואתם לא רוצים שיעשה על הדשא – רק השגחה או תיחום הדשא. שימו את הפד באזור במרפסת בו היא עושה והספיגו את חלקו התחתון של הפד עם קצת פיפי שלו.
    אכילת הקקי תיפסק כשיתחיל לעשות בחוץ (זו הדרך שלו לנקות).
    לגבי השתוללות על וכירסום של הדשא – צריך יותר הוצאת אנרגיה פיזית (הליכה/ריצה/השתוללות) ומנטלית (כירסום/לימוד) ומשחק איתנו (גם פיזי וגם מנטלי).
    ממליץ לכם לשקול מפגש און-ליין, נראה לי שיעזזור לכם.
    הערה אחרונה, גיל חודש זה מוקדם מידי להפריד גור מאימו…
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)