מאי 042020
 
היי אלון,
קנינו לפני כמה ימים גור שיצו בן חודשיים, ביומיים הראשונים הוא היה מאוד רגוע ולא פחד מאיתנו והתנהג רגיל לחלוטין, ובערך בכמה ימים האחרונים הוא התחיל להתנהג מוזר הוא נושך אותנו המון ולא משנה כמה פעמים אומרים לו שאסור הוא לא מפסיק, אני חושבת שהוא עושה את זה מתוך משחק כי זה בזמן שאנחנו משחקים איתו אבל מה אפשר לעשות עם זה? עוד משהו הוא נראה מאוד בדיכאון וישן הרבה , הוא לא מיילל בלילה אבל מתי שהוא רואה אותנו מסתובבים בבית והוא בתוך הגדר הוא מתחיל לנסות לטפס עליה וליילל המון, להוציא אותו כל פעם שהוא מיילל או להשאיר אותו בגדר עד שיפסיק? ולגבי הטיולים, אנחנו מוצאים אותו 5-6 פעמים ביום והוא אוכל שלוש ארוחות ביום, שאנחנו מוצאים אותו נדיר שהוא עושה קקי ואנחנו מוצאים אותו תמיד אחרי שהוא אוכל, פיפי הוא עודה לפעמים אבל בקושי , רק על הפד כשהוא בגדר ובבית שהוא משחק איתנו , פעם הוא היה רץ איתנו ומשתולל ועכשיו הוא בקושי זז שאני קוראת לו הוא לא בא הוא פשוט עומד במקום ובקושי זז, מה אפשר לעשות?
תודה ,
דניאל

  3 Responses to “שאלות לגבי חינוך גור שיצו”

  1. דניאל,
    1) הוא החל לנשוך אתכם ממשחק כי הוא רוצה לשחק. לא עשה את זה בימים הראשונים כי לא הרגיש בטוח איתכם. כלומר זה סימן טוב. לגבי הנשיכות – קירו מאמר שכתבתי בדיוק בנושא הזה.
    2) הוא מילל ורוצה לצאת כי הוא רוצה להיות/לשחק איתכם. זה נורמלי. תנו לו משפיק זמן משחק והוצאת אנרגיה איתכם. כמו כן רצוי לעשות הרגלה נכונה להישארות בגדר כשאנו מסתובבים.
    3) לגבי עשיית צרכים בחוץ – זה שהתחיל לעשות זה טוב. המשיכו להוציא אותו ולשבח כשעושה בחוץ ושזה ישתפר.
    4) במידה ונראה לכם אפטי וגם יש ירידה בתיאבון – ממולץ להתיעץ עם וטרינר.
    כיון שנראה שזה כלב (גור) ראשון שאתם מגדלים – רצוי להיעזר במאלף/מאלפת שילוו אתכם על מנת שיגדל עם הרגלים נכונים ובריאות נפשית.
    בהצלחה,
    אלון

  2. תודה רבה על התגובה, ויש לי עוד שאלה, מי שקנינו ממנו את הגור יש לו בית גידול, והוא אמר לנו שאסור לתת לגורים חטיפים אבל ראיתי באינטרנט שכן, מה אתה ממליץ?

  3. דניאל,
    אין בעייה לתת לו חטיפים. חטיפים יכולים להיות גם האוכל שלו במידה והוא מאוד אוהב אותו. שימו לב שחטיפים משמשים לחיזוק התנהגות או ללימוד התנהגות חדשה ולא נותנים אותם סתם (Nothing In Life Is Free). בנוסף אפשר לתת דברים לכירסום/תעסוקה (קונג/עצמות).
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)