אוג 262020
 
שלום,
יש לי כלבה (רועה גרמני עם כנראה לברדור) בת מעל שלוש שנמצאת איתנו מאז שהייתה בת חודשיים בערך. אני האדם העיקרי שמוציא אותה בבית, אמא שלי מוציאה אותה לעיתים גם בבקרים לבערך עשר דקות-רבע שעה, אבל זה בעיקר יציאות של הכלבה איתי בערב למשך כחצי שעה. יש לי איתה כמה מסלולים שהיא רגילה לכולם ואני מנסה לגוון לה ולי מידי פעם.
לאחרונה משהו התחיל להפחיד אותה בטיולים שלנו (וגם של אמא שלי בבקרים). הכלבה יוצאת מהבית אבל אחרי כמה צעדים נתקעת ומנסה למשוך אחורה בהיסטריה. יש לה רצועת האלטי שמונעת ממנה למשוך אותנו אבל כשהיא נסוגה ככה הרצועה יורדת לה והיא משתחררת או נכנסת לה לפה. ממש רואים עליה את הפאניקה והיא מסרבת להתקדם לאותה נקודה, ושמתי לב גם שהיא מתיישבת עם הגב לכיוון הזה. זה לא עוזר אם אני מתקדמת בעצמי לכיוון הנקודה הזו ונותנת לה להמשיך לשבת ואז קוראת לה לבוא אליי. ניסיתי גם לשבת איתה ולהרגיע אותה ואז לנסות להמשיך ללכת אך ללא הועיל. זה קורה בכל מסלול שאני מנסה ללא תלות, כאילו היא תפסה איזה רדיוס סביב הבית שאותו היא מסרבת לחצות. גם אם הצלחנו איכשהו לחצות את הסף הזה היא תמשיך להיתקע במקומות אחרים בטיול.
אם נגיע לנקודות האלה מהכיוון ההפוך (נעשה מסלול הופכי למה שאנחנו רגילות) אז היא כנראה תעבור בנקודות המפחידות שלה בלי להסס, אבל לא בדקתי את זה לגמרי. זה כבר נהיה ממש בעייתי לצאת איתה כי כל מסלול שאני מנסה, גם אם זה לא חלק מהמסלולים שהיא מכירה, היא מסרבת להתקדם. יוצא שאנחנו בחוץ אבל לא מתקדמות לשום מקום והיא כמובן גם לא עושה צרכים ככה.
יש לציין שהיא מעוקרת מהרגע שיכולנו לעקר, לרוב אין כלבים אחרים בשעות שאני מנסה לצאת איתה, החתולים לא מאוד מפריעים לה ואם זה לא אדם שהיא מכירה היא לא תתרגש ממנו. הרחובות די שקטים ולא ראיתי משהו שעשוי להפחיד אותה, גם לא הגיוני שאותו משהו נמצא בכל מסלול שאנחנו לוקחות.
תודה,
עדן

  One Response to “כלבה שנתקעת בטיולים”

  1. עדן,
    ייתכן ומשהו כואב לה ופשוט קשה לה ללכת מעבר למרחק מסוים ? דבר ראשון רצוי ללכת לוטרינר שיבדוק אם אים בעייה כלשהי. במידה ואין בעייה, ממליץ לכם להזמין מאלף/מאלפת לאיבחון מעמיק ובניית תוכנית טיפול.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)