יול 122021
 
הי
מיקה אצלי כבר 10 חודשים, בכל החצי שנה הראשונה היא הייתה הכלבה הכי חברותית בעולם, לא חששתי ללכת איתה לשום מקום, גינת כלבים כמעט כל יום, משחקת עם כל כלב שרואה ואוהבת את כל מה שזז.
מעבר לזה היא כלבה חרדתית, מפחדת ממקומות חדשים, מחפצים שהיא לא מכירה, ומלהכנס לשערים ובתים חדשים או לרכב..
ניסיתי לטפל ולהרגיע אותה על כל הפחדים האלו וזה לא הכי עבד. היום בשביל להעלות אותה לאוטו אני שמה לה רתמה והיא יודעת שזה אומר שעולים לאוטו ותמיד מנסה להלחם אבל מבינה שזה אבוד ונכנסת לאוטו (באוטו היא אחלה. סתם מפחדת מהרעיון)
בקיצור
לפני שלושה חודשים היא פתאום התהפכה ובאה לה רע איזה נקבה חדשה בגינת כלבים, פחדתי שהיא נהייתה טריטוריאלית לגינה אז עשיתי לה דיאטת גינת כלבים משמעותית אבל מה שקרה זה שגם במקום נייטרלי לחלוטין (באיזשהו אגם) פגשתי דודה שלי עם הכלבה הקטנה שלה וגם אותה מיקה רצתה להרוג.
ומאז פשוט כל נקבה שהיא חדשה לה, שהיא לא מכירה אותה היא ישר מתחילה לנבוח כמו משוגעת ולסמור ולרצות לתקוף. לאחרונה גם כמה נקבות שהיא מכירה ושיחקה איתם בעבר!
אני לא יודעת כלכך מה לעשות, אני כבר ממש חוששת ללכת איתה ברחוב ואם אני רואה כלבים משוחררים אני בורחת מהחשש שזו נקבה.. לא מכניסה אותה לגינת כלבים אם יש נקבה ובכללי החיים שלי הפכו להיות ״אם יש נקבה באזור או לא״
יש מה לעשות עם זה?
אובדת עצות.
תודה,
הדר

  One Response to “כלבה שהפכה להיות תוקפנית לכלבות”

  1. הדר,
    יכולות להיות סיבות רבות לשינוי ההתנהגותי. הסיבות הנפוצות ביותר הן שינוי בריאותי ושינוי התנהגותי עקב התבגרות מנטלית ושינוי הורמונלי. לכן, דבר ראשון ללכת לוטרינר ולברר את הפאן הפיזיולוגי.
    מעבר לזה – בבעיות תוקפנות אין אפשרות לעזור פה, רצוי להזמין מאלף/מאלפת לאיבחון יותר מדויק ובניית תוכנית לשיפור המצב. בינתיים מאוד ממליץ לך להרגיל אותה למחסום על מנת לשמור על בטיחותה ובטיחות הכלבות.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)