אפר 102020
 
שלום.
יש לי גור מעורב כנראה בכנעני ועוד כמה דברים בן 3 חודשיים בערך אולי קצת יותר שנמצא ברחוב שהוא היה בערך בן חודש וקצת,הוא נמצא כשהוא בתת תזונה ובמצב רפואי לא טוב, אי אפשר לדעת
מה עליו ברחוב ומתי הוא הופרד מאימו מאחיו. כמובן שהחלטתי לא להשאיר אותו ברחוב ואספתי אותו אליי והיום לאחר טיפול ושיקום הוא הפך לכלב שובב מאוד, לא מפסיק לנשוך וזה ידוע שגורים נושכים, אנחנו מנסים לנתב אותו למשחקי משיכה,בובות רכות והוא עדיין מעדיף רגליים/ידיים/מכנסיים/נעליים.
בטיולים (6 פעמיים ביום-3 ארוכים ו3 קצרים) הוא מתחרפן ולא מפסיק לקפוץ ולנשוך או שהוא פשוט נעצר ונשכב ולא מוכן ללכת, קשה מאוד ללכת איתו בחוץ בצורה רגועה.
התחלנו תהליך של אילוף עם בעל מקצוע אך כרגע זה נעצר בגלל המצב של הקורונה.
התחלנו לעבוד על הרגלה לרסן בגלל הנשיכות ועל רצועת אלטי בגלל המשיכות, בבית הוא דיי רגיל אליהם אך אני מפחדת לצאת איתו איתם החוצה שלא ישתגע יותר ממה שהוא כבר בדרך כלל בכל הטיולים.
מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב? תודה רבה!
ליטל

  3 Responses to “גור שמתפרע בטיולים”

  1. ליטל,
    כמה טיפים מבלי שאכיר לעומק את הגור:
    – לדאוג למספיק הוצאת אנרגיה פיזית (טיולים, השתולליות) ומנטלית (לימוד, כירסום) ומשחק איתנו (גם פיזי וגם מנטלי)
    – לוודא שהוא אוכל מספיק. לפעמים גור רעב מראה התנהגויות כאלו. אוכל לתת רק בצעצוע אוכל, לא בקערה.
    – אישית אני לא בעד שימוש בהאלטי לגורים, כי זה עובד על מניעה ולא על שינוי התנהגותי
    – לנסות לבנות חוקים גם במשחקים איתו (התחלה וסוף) על מנת לעבוד על שליטה עצמית.
    יש עוד הרבה דברים אבל כל גור ומה שמתאים לו.
    בהצלחה,
    אלון

  2. במידה והא "טורף" את האוכל – ייתכן ולא מספיק לו. הכמויות על השקים הן ממוצעות ולא מדויקות. דבר נוסף, במידה והוא מקבל אוכל בקערה לעבור להאכיל בעזרת צעצוע אוכל (להתחיל מוובלר של חברת קונג). נראה לי גם שרצוי הרבה מפגשים ואינטרקציה עם כלבים אחרים, במיוחד גורים. לקשר בין המפגשים (כייפיים אני מקווה) עם הכלבים לטיול יעלו לו מוטיוציה. וגם טיולים משותפים (במגבלות משרד הבריאות…) יכולים לעזור.
    בהצלחה,
    אלון

 Leave a Reply

(נדרש)

(נדרש)