מאי 312011
 

כמעט כל בעל גור נתקל במצבים בהם נושך הגור  את בני המשפחה. הנשיכות הן בעיקר בידיים ,ברגליים, בנעליים ובבגדים. חשוב מאוד להגיב נכון לנשיכות אילו על מנת שהן תיפסקנה. תגובות לא נכונות עלולות לעודד את התופעה, לקלקל את היחסים עם הגור  (במיוחד אם נוקטים באלימות) ולהפריע להתפתחותו הנפשית הבריאה. במאמר אפרט כיצד לחנך את הגור לא לנשוך בני אדם.

רקע:  גורים נולדים ללא שיניים ומגיל 3 עד 6 שבועות  נובטות  שיני החלב (28 שיניים). שיני החלב חדות מאוד ומשמשות את הגור במעבר מחלב אם למזון מוצק. בערך בגיל 4 חודשים מתחיל תהליך חילוף שיני החלב בשיניים הקבועות . תהליך זה נמשך מספר חודשים ובסיומו יהיו לכלב 42 שיניים קבועות. הגור משתמש בפיו ושיניו על מנת לגלות את העולם סביבו ולתקשר עם הסביבתו.  מהרגע שהוא מתחיל לראות וללכת הוא מתחיל להשתמש בפיו ושיניו, תחילה על אימו ואחיו לשגר וככל שהוא מתפתיח ובטחונו העצמי גדל  גם כלפי הסביבה.

חשיפת הגור לגורים וכלבים אחרים היא חשובה ביותר לבריאותו הנפשית ולהתפתחותו החברתית של הגור (ראו מאמר "האם לחשוף גור שעדיין לא מחוסן"). כבר בשבועות חייו הראשונים הוא מתחיל במשחקי קרב ונשיכות עם אחיו לשגר ואימו. תוך כדי משחקים אלו הגור  לומד מיומנות מאוד חשובה הקשורה לנשיכה – עיכוב נשיכה. משמעות עיכוב הנשיכה היא שהגור לומד  לנשוךמבלי להכאיב.  ברגע שהוא נושך חזק מדי הגור הננשך ישמיע קול גבוה ויתרחק או יגיב באגרסיביות בחזרה. באופן זה לומד הגור במהירות כיצד לעכב את נשיכתו במהלך משחק.  אם לא ילמד זאת – אף אחד לא ירצה לשחק איתו.

מהרגע שהגור מגיע  הביתה ורוכש  קצת ביטחון הוא יפעיל  את   התנהגותו הטבעית  וישתמש בפיו ושיניו על מנת ליצור קשר עם הסביבה.  במרבית המקרים התנהגות זו  אינה מצביעה על תוקפנות ואינה מזיקה, אך יחד עם זאת חשוב להעלים אותה כי לנו היא לא נעימה. העיקרון המנחה בטיפול הוא חיזוק התנהגויות רצויות והתעלמות מהתנהגויות לא רצויות (ראו מאמר הבסיס לחינוך כלב) תוך כדי הבנת עולמו של הכלב והתחשבות בצרכיו. לעיסה ונשיכות של הגור את בני המשפחה היא התנהגות אותה נרצה להכחיד בעוד לעיסה של חפצים המיועדים לכך ומשחקי נשיכה עם כלבים וגורים אחרים היא התנהגות רצויה אותה נרצה לחזק. כלומר, נרצה לנתב את הנשיכות אך ורק לחפצים ולמשחקים עם כלבים אחרים.

עלינו לזכור שהגור זקוק לנשיכות וללעיסה ולכן עלינו לספק לו אלטרנטיבות. ישנם צעצועים המיועדים לכך.  אפשר לסווג את הצעצועים לשניים: צעצועי התעסקות (הגור מתעסק איתם לבד) וצעצועי משחק איתנו. בצעצועי התעסקות הכוונה לצעצועים מגומי קשיח (דוגמת קונג) שבדרך כלל שמים בתוכם משהו טעים מה שגורם לגור להתעסק איתם גם כי הוא נהנה מהנשיכה וגם כי הוא מתוגמל במשהו טעים. בנוסף מומלץ לתת לגור אלטרנטיבות לגיטימיות לכירסום: קונג (צעצוע עשוי מגומי קשיח ששמים בתוכו ממרחים טעימים) וטבעות עצם בקר (מח עצם). זוהי עצם בקר שמיועדת למרק, מבקשים מהקצב לפרוס אותה לטבעות של 2-3 ס"מ, מקפיאים ונותנים לגור קפוא. הגור יאכל תחילה את מח העצם שבתוך העצם ולאחר מכן יתחיל להתעסק עם העצם עצמה.  העצם הקפואה תקל על הגור את אי הנוחות בזמן תהליך חילוף השיניים ,תיתן לו תעסוקה וכן תתרום  לבריאות שיניו. שימו לב: קוטר העצם צריך להיות קטן או גדול משמעותית מרוחב הלסת התחתונה של הכלב או פשוט לבקש מהקצב לחתוך אותה לחצי עיגול. הסיבה: קרו מקרים שהכלב הכניס את הלסת התחתונה לתוך החור בעצם והיא "נתקעה".

צעצועי משחק הם צעצועים שאיתם אנו משחקים עם הגור ואותם נעים לו לנשוך. כדאי להשתמש מצעצועים רכים על מנת לא להכאיב לגור ושתהיה לו חוויה נעימה. אפשר להכין צעצועים כאלו בעצמנו מבד של חולצת טריקו ישנה או לקנות צעצועים יעודיים כמו פאפירול (בד קשיח יחסית ממולא במשהו רך). במשחק עצמו אנו מחזקים את הכלב כשהוא נושך ומושך את הצעצוע וגם נעודד אותו על ידי משיכות (עדינות) מצד לצד. יש לשים לנהוג ביתר עדינות בזמן שהשיניים מתחלפות. חשוב מאוד להקפיד על חוקים מאוד ברורים במשחק – ברגע שהנשיכות עוברות אלינו – המשחק נגמר.

אם כך כיצד יש לנהוג בזמן נשיכה?

יש לומר לגור בשפתו שזה לא נעים לנו ולא נשחק איתו עם ימשיך. ובכן אנו אומרים בקול גבוה "איי" , מזדקפים, משלבים ידיים ומתעלמים ממנו לחלוטין דקה שתיים. חשוב מאוד שכל בני הבית יתנהגו באחידות על מנת שהמסר יהיה אחיד. בסופו של דבר הגור ילמד שברגע שהוא נושך – הוא לא יקבל תשומת לב. במקביל נעודד אותו לנשוך חפצים "לגיטימיים" (צעצועים) תוך כדי משחק איתנו וכך ילמד הגור מה כדאי לנשוך (על זה הוא יחוזק) ומה לא משתלם (כי מתעלמים ממנו). בנוסף נרגיל את הגור למגע של היד שלנו תוך כדי כך שיש לו בפה צעצוע כלשהו וכך יתרגל למגע של היד שלנו ולא ירגיש צורך לנשוך אותה.  מעבר לחיזוק הקשר ולמידה שהקשר עם בני אדם הוא נעים – החפץ יעסיק את הגור וכך יקל עליו לא לנשוך אתכם בזמן שאתם מלטפים אותו. בנוסף כדאי לעודד משחקי נשיכה וקרב עם כלבים (ובעיקר גורים) אחרים. משחקים אלו חשובים מאוד להתפתחותו וכן יאפשרו נתיב נוסף לצורך של הגור להשתמש בפיו ושיניו.

כאשר הגור נושך אותנו בידיים קל לנו להתעלם (פשוט ננתק מגע ע"י כך שנזדקף) אך כאשר מדובר ברגליים לעיתים זה יותר קשה להתעלם, ולכן במקרה כזה נסית את צומת ליבו ע"י רעש כלשהו או נמשוך אותו למשחק באחד מהצעצועים שלו, לדוגמא נזרוק לו כדור או משהו שיביא.

מה לא לעשות ?

  • בשום פנים ואופן אין לדחוף אותו עם הידיים או הרגליים כי זה יעודד אותו להמשיך.
  • לא לשחק איתו משחקי משיכה כי זה מעודד את יצר הקרב שלו. המשחקים המומלצים הם זריקה והבאה.
  • לבקש מהילדים לא לשחק עם הכלב משחקי תופסת בהם הגור רץ אחריהם עד שהוא תופס אותם ברגל.
  • לא להשתמש באלימות בשום צורה כיון שיכולות להיות לזה השפעות שליליות בהתאם לאופיו של הגור. גורים יכולים להפוך ליותר תוקפניים או לחלופין לחששניים וחסרי ביטחון ולגלות יחס אמביבלנטי כלפי המשתמשים באלימות.
  • לא להשאיר ילדים קטנים לבד עם גור ללא השגחה.

זיכרו: עיקביות, אחידות והתמדה של כל האנשים הבאים  במגע עם הגור – הם המפתח להצלחה.

לסיכום, נשיכות של גורים הם דבר טבעי ובמרבית המקרים לא מצביעים על כך שהגור יהפוך לכלב תוקפן, אך יחד עם זאת היא תופעה שלא נעימה לנו ועלינו להכחידה. עם גישה נכונה, ללא אלימות וע"י ניתוב התנהגות הגור לכיוון הרצוי לנו נוכל לגרום לשינוי בהתנהגות הגור מבלי לפגום במערכת היחסים בינינו לגור.

בהצלחה וברכת כלב טוב,

אלון

* במידה ונראה לכם שהמאמר יוכל להועיל גם לאנשים אחרים – לחצו על כפתור "אהבתי"

  145 Responses to “חינוך גור לא לנשוך”

  1. יש לי כלב שיצו בן שנתיים והגור(לברדור מעורב בגולדן)כל הזמן קופץ עליו ונושך את האוזן שלו או את הפרווה של השיצו ואז השיצו מתעצבן נובח ומגרגר .מה עושים כדי להפסיק עם זה?
    מאוד חשוב לי שהם יהיו חברים והשיצו כבר מפחד ממנו.
    נ.ב יש לי בית פרטי השיצו בתוך הבית והלברדור בחוץ שאני יוצאת והגור בהשגחתי אני משחררת אותו ומוציאה גם את השיצו שיהיו ביחד ויתרגלו אחד לשני

  2. קרן,

    על פי תאורך הגור רוצה לשחק אך כנראה שהשיצו לא כל כך מעונין בכך. בד"כ כלב בוגר שאינו מעונין לשחק יראה זאת לגור ויעצור את המשחק ברגע שירצה. על פי מה שאת מתארת אכן הכלב הבוגר מראה את אי שביעות רצונו (ע"י נביחות וגירגור). ההמלצה הראשונה – לא להתערב ולראות אם העינינים יסתדרו מעליהם. לא תוכלי להכריח את השיצו לשחק עם הגור במידה והוא לא רוצה בכך אך לפחות הגור יפסיק להציק לשיצו לאור תגובותיו. נסי ככול יכולתך שהמפגשים ביניהם יהיו חוויה טובה לשניהם:
    – נסי לשחק איתם במשחק כגון זריקת חפץ והבאתו או משחק כלשהו ששניהם נהנים ממנו
    – קחי אותם לטיולים בשטחים פתוחים (מחוץ לבית)
    באופן כללי לא הייתי משאיר את הגור מחוץ לבית כיון שהמשמעות היא שהוא נמצא בבידוד חברתי. כלבים הם יצורים חברתיים ותמיד ירצו לגור עם כל הלהקה (המשפחה). ההפרדה הזאת גם לא תעשה טוב ליחסים בין הכלבים שיתרגלו כל אחד לטריטוריה אחרת.

    אשמח לענות על כל שאלה,

    בהצלחה,

    אלון

  3. יש במאמר שגיאת כתיב
    כותבים תשומת לב ולא צומת לב

  4. מקווה שהמאמר עזר ותודה שהארת את תשומת ליבי לשגיאת הכתיב (תוקנה)

    אלון

  5. הגור מטפס על המיטות והספות בבית איך אני מלמדת אותו שאסור לעלות

  6. תחברי לו רצועה נשרכת לקולר וכל פעם שהוא מתכונן לעלות תגידי "לא" בקול אסרטיבי ותתני משיכה חדה (אך לא חזקה). כמו כן תקראי לו אלייך וברגע שהוא מגיע ומתישב – תני לו צ'ופר קטן ותשבחי אותו.
    במידה ואתם לא נמצאים – תתחמו אותו כך שלא יוכל להגיע לספות (בעזרת גדר גינה או גורים).
    בהצלחה,

    אלון

  7. הכלב שלי רק נושך אותנו ואחותי רצה איתו שהוא ינשך אותה ברגליים אמא שלי מביאה לו מכות בפה כי הוא נושך חזק , זה סוג רוטווילר

    הכלב קצת נידפק אני לא יודע מה יש לו חיסנו אותו היום והוא רץ רץ בום ניתקע בשולחן קיבל מכה בראש והוא רץ בחדר שלי ניתקע בקיר יש לו פאק רציני , אני ישמח אם תוכל להגיע אלינו ולראות איך הכלב .

  8. אשמח להגיע אליכם, אנא צור איתי קשר. בינתיים תקרא שוב את המאמר ועוד מאמרים רלוונטיים (הבסיס לחינוך כלב, להעניש או לא להעניש).

    אלון

  9. באמת זה עוזר,

    תודה

  10. יש לי גורת רועה גרמני כבת 8 שבועות היא לא מפסיקה לנשוך את הידיים הרגליים והבגדים היא אינה מפסיקה לנשוך גם שמראים סימנים של כאב אני כבר די עובדת עצות מה לעשות בנוגע אליה כי יש לה משחקי נשיכה אך נראה שאותנו היא אוהבת לנשוך הרבה יותר לפעמיים כשאני מזיזה אותה ממני כי זה כואב היא מתחילה לנבוך והיא קצת מראה סימני תקיפה מה אני יכולה לעשות כדי להפסיק את ההתנהגות הזאת כבר עכשיו שהיא עוד קטנה?

  11. פז,
    אני מניח שקראת את המאמר וניסית לנהוג על פי מה שכתוב ובכל זאת את לא מסתדרת. במקרה כזה הייתי ממליץ לך להזמין לביתך מאלף מקצועי שיראה את הגורה ואתכם וייתן לכם הדרכה אחד על אחד.
    אכן את צודקת וכדאי לנתב את ההתנהגות שלה על ידי חינוך נכון כבר עתה כשהיא קטנה.

    בהצלחה,

    אלון

  12. יש לי גורת פומרניין בת 8 שבועות והיא מרבה לנשוך חפצים כגון נעליים בגדים וחפצים שונים.
    יש לציין כי קניתי לה משחקי נשיכה.
    ובכל זאת אני משתמש בדוגמאות שהבאתה ואני צועק לה "איי" אך זה בכלל לא עוזר ולא מפריע לה.
    מה הייתה מציע לי לעשות?

  13. אופיר,
    "איי" צועקים רק אם היא נושכת אתכם ולא לגבי חפצים. לגבי חפצים: צריך מצד אחד להבהיר לה שאסור לנשוך דברים מסוימים ומצד שני לעודד אותה לנשוך ולשחק במשחקים. תחברו לה רצועה נשרכת (לא קפיצית) ושתסתובב עימה בבית. כל פעם שהיא נושכת דבר מה שאסור לה תאמרו "לא" ותתנו משיכה קלה אך חדה ברצועה (ומיד להרפות). ברגע שהיא מרפה תחזקו אותה "כלבה טובה" ותתנו לה את אחד המשחקים שלה. אם תהיו מאוד קונסיסטנטים היא תבין וזה יפסק. דבר נוסף ברגע שאתם רואים שהיא מחפשת דבר מה לשחק בו – תמשכו אותה עם הצעצועים שלה ותנתבו את המשחק לצעצועים. חשוב שהצעצועים יהיו ייחודיים, לדוגמא לא לתת לה נעל או גרב ישנה כמשחק כי היא לא תבדיל בין מה מותר ומה אסור.

    בהצלחה,

    אלון

  14. תודה על העזרה
    הייתי רוצה לדעת מהו הגיל המתאים לאילוף?
    (פומרניין בת 8 שבועות 8)

  15. אופיר,

    נפריד אתה האילוף ל 2: לימוד משמעת (פקודות) וכללי התנהגות בבית (חינוך). משמעת – מגיל חודשייים , חינוך – מיד עם הגיעו של הגור הביתה נתחיל ללמד אותו מה כן ומה לא. יש להתחשב בגיל הכלב ולא נדרוש ממנו להתאפק 8 שעות בגיל צעיר. ראה מאמרים נוספים בנושא באתר.

    בהצלחה,

    אלון

  16. יש לי גורה מסוג האסקי סיבירי בת 4 – 5 שבועות והיא נושכת כל מה שזז וזה כולל את הידיים והרגליים וגם את הפנים שאני צועק איי! כמו שכתבת במאמר היא לא מתייחסת אליי ומנסה לנשוך שוב וגם יש לי עוד שאלה היא עדיין לא קיבלה חיסונים אני יכול להוציא אותה החוצה ולתת לה להתקרב לכלבים אחרים ולהריח אותם

    תודה רבה

  17. אהרון,
    לצעוק איי זה לא מספיק – תקרא בעיון את כל ההמלצות ותנסה לבצע. לגבי פגישות עם כלבים אחרים – במידה והם מחוסנים אין בעיה. בכל מקרה לא לשחרר אותה ללא השגחה במיוחד שלא תריח/תאכל קקי של כלבים אחרים.

    בהצלחה,

    אלון

  18. יש לי גור בן 4 חודשיים, הוא אוהב לשחק ולנשוך דברים, בהתחלה הוא לא היה גורם נזק אבל עכשיו התחיל לקרוע דברים, יש לו צעצועים אבל לפעמים הוא אוהב לנשוך דברים אחרים וחיוניים לנו…
    איך אני מוציאה לו את ההרגל הזה, אנחנו אומרים לו אסור מוציאים לו את מה שהוא טופס ומביאים לו את הצעצוע שלו במקום, אבל מה קורה כשאנחנו לא בבית?? זה בעייתי.

    כמו כן לאחרונה הוא התחיל לנבוח ללא סיבה, סתם, גם שאנחנו אומרים לו להפסיק הוא לא מפסיק פשוט יושב ונובח, איך אפשר למנוע את זה.

    בסה"כ הוא כלב טוב אבל הוא מתחיל להתנהג כמו גור. 🙂

  19. לגבי העצם בקר, צריך לבשל אותה לפני?

  20. אלינור,
    אני ממליץ לחבר לגור רצועה (רצועה רגילה, לא אלה עם הקפיץ) כשהוא מסתובב בבית, שתהיה נשרכת אחריו. במקרה שהוא עושה משהו שאסור – נותנים משיכה אסרטיבית (חדה אך לא חזקה מדי ומיד מרפים) בצירוף המלא "לא". זה יעיל מכמה סיבות: הרצועה מאפשרת לנו לאכוף את האיסור, מלמד את הפקודה "לא", לא נותן לו את צומת הלב של מגע ישיר איתנו אותו הוא רוצה. בזמן שאתם לא בבית האפשרות היחידה היא תיחום זמני עד שהוא ילמד להתנהג בבית כפי שמצופה ממנו.
    לגבי הנביחות – יש סיבות רבות לכך שכלב נובח. במקרה שלכם זה נראה שהוא רוצה משהו או צומת לב שלכם. הטקטיקה הכי טובה זה להתעלם. כל תגובה שלכם (גם אם היא שלילית מבחינתכם) תיתן לו חיזוק על ההתנהגות וזה יימשך.

    בהצלחה,

    אלון

  21. אין צורך לבשל – לתת קפוא מהפריזר אבל חשוב לקנות ממקום אמין. יש אחוז קטן של כלבים שרגישים למח העצם וזה גורם להם לשלשל. אחרי הפעם הראשונה תדעו. במקרה כזה תנו את החלקים ללא מח העצם (החלק העגול בקצה, ה"עילי"). מרבית הכלבים והגורים מתים על זה ומאוד נהנים להתעסק עם זה.
    תהנו,
    אלון

  22. תודה רבה על התשובה המהירה…

    אתה חושב שלשים אותו במקלחת זה התעללות??
    בחדרים הוא אוכל את המיטות בסלון הוא קורע את הכריות

    והמרפסת למרות שהיא סגורה די קר שם, היא גדולה ומרווחת יותר מהמקלחת אבל היא קרה…

    אנחנו בהתלבטות…

  23. אלינור,
    לא מומלץ לתחם בחדר אלא בתא הטסה או גדר גורים שאותם שמים בסלון או באיזור המגורים. היתרון הוא שזה מתחם אבל לא מבודד.
    אלון

  24. גור בן 5 חודשים
    אוכל כל מה שזז ככל שמונעים ממנו לאכול משהו מסויים הוא מוצא אלטרנטיבה אחרת.
    היום הוא קורע את העיתונים שלו ואתמול התחיל לאכול את הקיר.
    יש לו צעצועים כל הזמן לידו כמובן בגיוון אבל זה לא עוזר מה ניתן לעשות?

  25. אלינור,
    צריך לנסות להבין את הסיבה להתנהגות. זה יכול להיות משיעמום, מחרדה או מסיבה אחרת. כיון שאני רואה שכבר שאלת לגבי הגור ועבר חודש וכנראה הדברים אינם מסתדרים הייתי ממליץ לך להיעזר במאלף מקצועי שיגיע אליך הביתה ויבצע איבחון. ייתכן ויוכל להדריך אותך אחד על אחד מה לעשות וייתכן גם שימליץ על אילוף/טיפול כלשהו. בכל מקרה ממש לא כדאי לחכות כי ככל שהזמן עובר הוא מסגל לעצמו דפוסי התנהגות שמשתרשים.

    בהצלחה,

    אלון

  26. שלום אלון,
    יש לי גורה בת בערך 2-3 חודשים רוטווילר מעורב מצאנו אותה ברחוב אחרי שעברה התעללות. היא כבר מרגישה בבית והיא כל הזמן נושכת לאחרונה אף התחילה לנשוך די חזק מה שגורם לי מאוד לחשוש מה יהיה כשתהייה גדולה. אני מנסה את השיטה שלך אבל זה לא עוזר ממש, אני מנסה גם לכעוס ולהעיף אותה וזה רק מהלהיב אותה אני גם סוגרת אותה בחדר והיא מתחילה ממש לבכות וליילל. יכול להיות שיש בעיה התנהגותית לאור העובדה שלא גדלה עם האמא וגורים אחרים? מה לעשות?
    אתה עובד גם באזור הצפון??

  27. רינת,
    ייתכן וההתנהגות אינה חריגה אבל כיון שאת לא מסתדרת הייתי ממליץ לך להזמין מאלף לביתך לצורך איבחון והדרכה. לא כדאי לך לחכות במיוחד כשהמדובר בגזע גדול. בכל מקרה לא מומלץ לסגור אותה בחדר במיוחד לא כענישה. בקיצור – הזמיני איש מקצוע. אני לא עובד בצפון.
    שיהיה בהצלחה,

    אלון

  28. הכלב שלי בן חודש וחצי והוא לא עושה מה שאני אומר לו כמו רגלי או שב או עזוב את הכדור או תן לי את הכדור מה אפשר לעשות ?
    עד מתי מותר לתת לו חלב ?
    מתי אפשר לתת לו בשר ?
    האם הקור מפריע לגור ?
    האם השמש והחום מפרעים לגור ?
    לידיעה יש לי כלב רועה גרמני מעורב ואשמח מאוד אם תעזור לי תודה רבה מראש והמון תודה

  29. רגדי,
    תשובות:
    1) גור בן חודש וחצי לא אמור להיות ממושמע. בגיל הזה חשוב לעבוד על חינוך להתנהגות נכונה וחשיפה לעולם. למרות גילו הצעיר של הגור אפשר להתחיל ללמד אותו אך חשוב לעשות זאת בצורה נכונה תוך מתן חיזוקים מתאימים. ממליץ לך להיעזר במישהו מקצועי שידריך אותך הן לגבי החינוך ואהן לגבי לימוד פקודות.

    2) לא לתת לו חלב אלא רק מזון יבש לגורים.

    3) לא מומלץ לתת בשר אלא להרגיל אותו למזון יבש.

    4) לגור צעיר קשה יותר לווסת את חום גופו ובכך צריך להתחשב. מומלץ שיגור בתוך הבית שם יותר חם ומוגן מפני גשם, קור, חום ושמש.

    על פי השאלות נראה לי שזה הגור הראשון אותו אתה מגדל ולכן ממליץ לך להיעזר במישהו מקצועי שידריך אותך. השבועות הראשונים הם מאוד קריטיים בעיצוב אופיו של הגור ולא כדאי שתעשה טעויות שיפגעו בחוסנו הנפשי.

    שיהיה בהצלחה,

    אלון

  30. יש לי גור קטנטן חמוד בן כ חודש ושבועיים בערך, פינצ'ר מעורב. קיבלתי אותו לפני יומיים. האמת שהוא התרגל אליי ואל משפחתי די מהר,אבל העניין של הנשיכות משגע אותי!
    אני מנסה להתעלם ממנו כמה שיותר אבל שכזה מגיע לרגליים,אי אפשר. הוא לא קיבל את כול החיסונים [אפילו לא חצי מהם]
    ולכן אי אפשר להוציא אותו בחוץ כדי שיהיו לו חיי חברה עם כלבים אחרים ויוכל לשחק איתם משחקי נשיכות. עקב זה שהוא לא יוצא עד שיקבל את מלוא החיסונים או לפחות את חלקם, אין צורך בקולר או ברצועה כדי למנוע נשיכות ברגליים.
    חוץ מנשיכות, לא היה לי כלב בעבר, אז אני באמת מנסה לחנך אותו ולאלף אותו, אבל זה קצת קשה וגם הוא נותק מאמו בגיל מאוד מוקדם אז הוא לא קיבל ריסון מלא מאמו.
    עצות כדי לעבור את זה בבקשה 🙂

  31. אורטל,

    המאמר מתאר די טוב מה צריך לעשות, חיזרי ותקראי אותו. כמה דגשים:

  32. צריך לספק לו אלטרנטיבות לנשיכות (צעצועים, עצם)
  33. גם אם את לא מוציאה אותו שימי לו כבר קולר בכדי שיתרגל
  34. חברי לקולר רצועה רגילה (לא קפיצית) באורך של 1-2 מטר ותרגילי אותו להסתובב איתה בבית (לא לקשור אותה לשום דבר)
  35. כשהוא נושך אימרי "לא" + משיכה חדה (לא חזקה) ברצועה ומיד להרפות
  36. חשוב לומר לחזק אותו על התנהגות אובה ולא רק לומר לו "לא" או "אסור" כל הזמן
  37. במידה ואת לא מסתדרת אני ממליץ להזמין בעל מקצוע שידריך אותך.

    שיהיה בהצלחה ותהני מהגור,

    אלון

  • שלום רב,
    יש לי גורה בת 3 חודשים, כנראה אמסטף מעורבת עם לברדור, אימצנו אותה מחדרה אוהבת חיות, לפני שלושה ימים, חייבת לציין כי בנתיים היא מראה סימנים מאוד חכמים וכי היא מבינה ומקשיבה, מבחינת הצרכים, קנינו לה פד מיוחד שהבנתי שמושך אותם לעשות עליו את הצרכים מה שבאמת עובד ושמנו אותו ליד הדלת ושם היא עושה, השאלה שלי היא: איך מונעים ממנה לגמרי להיגמל מזה ולהתאפק ולדעת כי אסור לה לעשות בבית צרכים? אני והחבר שלי שנינו עובדים , גרים בדירה של 40 מ׳ ואני באמת מרגישה שעשיתי מצווה שלקחתי אותה ולא מתחרטת לרגע, ואם אני אתחם לה בבית מקום היא תימנע זה יעזור לה להימנע מלנשוך כל מה שזה ? זה יעבור בסוף? כי חבר שלי מעולם לא גידל כלבים והוא לוקח את זה ממש קשה את הצרכים וההרס הביתי ואני כן גדלתי כל החיים עם כלבים ןיודעת.. אני ממסה לחשוב איך אני גומלת אותה מזה הכי מהר כי אחרת הוא ירצה להחזיר אותה מה שאני לא מוכנה שיקרה.. אשמח אם תוכל לעזור לי.. אובדת עצות.. סליחה אם זה היה ארוך..

  • כל הכבוד על האימוץ – כן ירבו.
    לגבי חינוך לצרכים: השיטה היעילה ביותר היא מניעה על ידי תיחום בלילה, בזמן שאתם לא בבית ובזמן שאין לכם זמן להשגיח עליה (גם כשאתם בבית). כמובן שצריך להתחשב בגילה ובכמה היא יכולה להתאפק. התיחום המומלץ בגיל הזה היא גדר גורים (או גדר ירוקה של גינה). רצוי שימוקם בסלון (בפינה כלשהי אם אפשר). לסדר לה שם את מקום השינה והאוכל אבל לא את המים. באופן טבעי תעדיף לא לעשות שם במידה והיא מצליחה להתאפק. כשהיא מחוץ לתיחום היא צריכה להיות תחת השגחה (עם רצועה נשרכת) וברגע שרואים שהיא מרחרחת לעחפש מקום לעשות – להוציא אותה. לגבי נשיכות, הכל תלוי בכם – במאמר יש תיאור מה לעשות. כיון שאין לכם ניסיון הייתי ממליץ לך ליצור קשר עם מאלף (אולי העמותה תוכל לעזור) שידריך אתכם בבית יראה את הגורה ויענה לכל שאלותיכם. לדעתי זה שווה הן לחינוך הגורה והן לשימור הזוגיות…

    המון הצלחה,

    אלון

  • שלום רב ככה יש לי גורת רועה גרמני בת חודשיים והיא לא מפסיקה לנשוך מה לא ניסית אבל היא לא נירגעת היא היפרקטיבית מאד מאיזה גיל אפשרי לאלף אותה וכמה זה אמור לעלות ?

  • דור,
    חינוך הכלב להתנהגות רצויה מתחיל מהרגע שהוא מגיע הביתה. בגיל חודשיים היא כבר בשלה ללמוד. העלות תלויה באופי הגורה, בבעלים ובסוג האילוף הנבחר. ראה גם באיזה גיל אפשר להתחיל לאלף , כמה עולה אילוף כלבים ? ואפשרויות אילוף – יתרונות וחסרונות.

    בהצלחה,

    אלון

  • אלון שלום…
    לפני שלושה שבועות קיבלנו כלב מאישה שמסרה אותו ביד שנייה והוא עוד חודש בן שנה, הכלב קיבל אצלה המון פינוק (גם אצלנו) והיא שלחה אותו לאילוף בסיסי, רציתי לדעת אם אנחנו מתנהגים איתו לפעמים לא טוב זה יכול להרוס אותו?
    וגם מאז שקיבלנו אותו הוא לא מפסיק לנבוח על אנשים זרים שהוא שומע נכנסים לכניסה וגם על אנשים שניכנסים אליינו הבייתה וקופץ עליהם, והא נובח וקופץ גם על כל בני הביית שבאים הבייתה… איך אני יכולה להפסיק זאת, והאם זה מראה משהו?
    ורציתי לדעת גם, אח שלי הגדול, משחק איתו ומכניס לו ידיים לפה – בתור משחק, רציתי לדעת אם זה מלמד אותו לנשוך..?
    לפרוטוקול – הוא כלב לברדור (ככה היא טוענת) מעורב.
    אשמח אם תוכל לתת לי עזרה…
    תודה… 🙂

  • אוריה,
    מזל טוב על בן המשפחה החדש. תשובות:
    – לא ברור מה הכוונה "מתנהגים איתו לא טוב". בעיקרון צריך לחזק התנהגויות טובות ולהתעלם מהתנהגויות לא מתאימות. קרא את המאמר באתר

    – נביחות וקפיצות כשאנשים באים. זה נשמע שזה מתוך שמחה. הפיתרון לא לתת לו כל יחס כשהוא קופץ אלא רק כשהוא רגוע ויושב.

    – לא מומלץ להכניס ידיים לפה של הכלב.

    בהצלחה,

    אלון

  • תודה רבה על העזרה… =]
    ומה עושים כשהוא נובח על אנשים שעוברים בכניסה הוא נובח עליהם ואפילוו זה יוצא ב-1, 2 בלילה.. (זה מעיר את כל הביית)
    יש לך פיתרון לזה?

  • אוריה,
    תנסו למסך לו קצת את הרעשים בחוץ על ידי זה שתשאירו רדיו דלוק. טיפול אחר תלוי בכלב ובתנאי הסביבה. ממליץ להיעזר במאלף מקצועי שיבוא הביתה ינסה לאבחן מה הסיבה לנביחות ויתן לכם עצות איך לפתור את הבעיה.

    בהצלחה,

    אלון

  • אמצתי גורה כבת חודש ושבוע (היא נגמלה מלינוק ) מסוג פינצ'ר מעורב עם שנאוצר ננסי מאוד קטנה בגודלה כרגע
    והיא כל הזמן נושכת אותי ואת בני הבית וכשרוצים ללטף אותה או מרוב התרגשות שבני הבית מגיעים ממקום מסוים או אפילו שסתם הולכים בבית היא נושכת את הרגלים,כשמנסים לכעוס עליה (ע"י האמירה "לא" בצורה חזקה שתבין) היא לא מבינה ואפילו ממשיכה ולפעמים אפילו תוקפת בחזרה ניסיתי המון פעמים להרגיע אותה וזה לא מצליח וכמובן שקנינו לה המון צעצועי נשיכה ודובים והכל! ואנחנו מראים לה כל פעם שאם היא רוצה לנשוך מביאים לה את אחד הצעצועים וזה פשוט לא מצליח (היא אצלנו כבר שבוע ומרגישה כמן חלק מבני הבית) והיא כמובן לפעמים ממש פוחדת שצועקים עליה "לא" ואז תוקפת
    אני מאוד לא רוצה שהיא תגדל להיות כלבה תוקפנית כי אנחנו אוהבים אותה מאוד אבל אם זה ימשיך גם לאחר גיל חצי שנה שנה נאלץ למסור אותה לבית אחר
    אשמח לעזרה תודה מראש נטע

  • נטע,
    תנסו לישם את הכתוב במאמר. במידה וזה לא הולך ממליץ להזמין אליכם הביתה מאלף מקצועי שידריך אתכם אחד על אחד. צריך להבין שהנשיעות שלה הן ממשחק וצריך לתעל אותם לדברים אותם אנו מרשים לה לנשוך (צעצועים שלה לדוגמא), זה לא מעיד על התנהגות תוקפנית כי אם התנהגות נורמלית של גור שצריך לחנך. תנסו לחבר לה רצועה נשרכת כמו שמתואר במאמר.

    בהצלחה,

    אלון

  • היי אלון, יש לי כלב אסקי סיבירי גיזעי בערך בן שלושה חודשים.
    הוא פשוט כלב הרסני, הוא נושך אותנו בלי סוף, קופץ עלינו ושורט אותנו ברגליים.
    הוא גם לא מפסיק לנשוך את הכיסאות ולהוציא את הבד שלהן ולחפור בגינה ולהרוס צמחים.
    פשוט לא נעים להיות בקירבתו.
    אני פשוט חסרת עצות, אני לא יודעת איך אפשר לחנך אותו בקלות ושיבין.
    גם כולם אומרים שבדרך כלל קל לחנך את סוג הכלב הזה אבל זה פשוט לא נכון.
    אשמח לקבל עצה בקשר לזה , תודה.

  • ניצן,

    הגור זקוק לחינוך. אני מניח שקראת הרבה באינטרנט וניסית לישם וזה לא תמיד פשוט במיוחד אם איך לך ניסיון. הייתי ממליץ לך להזמין מאלף מקצועי שיגיע אליכם הביתה יתרשם מהגור ומכם, ישמע על הבעיות וינסה להדריך אתכם אחד על אחד. כל מה שלך נראה הרסני וכואב הוא משחק וגילוי העולם מבחינת הגור, כלומר ההתנהגות שלו אינה חריגה.

    שיהיה לכם בהצלחה,

    אלון

  • היי אלון,
    אימצתי כלב האסקי סיבירי בגיל 5 שבועות היום הוא כבר שבועיים אצלי. אני מפגישה אותו עם כלבה מחוסנת למרות שהוא לא קיבל עדיין חיסונים. הבעיה שלי זה כמובן הנשיכות, קראתי את המאמר וניסיתי ליישם את מה שכתוב בו, אך ללא הצלחה.
    הכלב מאוד שובב והוא נושך הכל ובמיוחד את הידיים שלי והרגליים, לפעמים הוא נושך לי את הבגדים, לפעמים אפילו את השיער והנשיכות שלו אני חייבת לציין מאוד מכאיבות לי. כשאני מנסה לצעוק "איי" הוא מתחיל לנשוך עוד יותר חזק ברמה שאני לא מצליחה לשחרר את הפה שלו מהיד שלי. ניסיתי גם לצעוק "איי" לקום ולהתעלם ממנו אך כשאני עושה את זה הוא מתחיל לקפוץ לי על הרגליים ולנשוך. כשאני מנסה לתת לו צעצוע לנשיכה במקום את היד שלי וללטף אותו הוא אחרי כמה שניות מזנק עליי ונראה שהצעצוע לא מעניין אותו בכלל. האם יש עוד דרך לנסות לגמול אותו או לפחות להפחית את חוזק הנשיכות שלו? אולי בהתזת מים לעברו או כל אופציה אחרת. אשמח מאוד לעזרה.

  • ג'ני,
    לא תמיד מה שנראה קל בתאוריה הולך במציאות. תנסי להיעזר ברצועה נשרכת. כאשר הוא נושך אימרי לא + משיכה חדה (לא חזקה מדי). היתרון ברצועה הוא שאפשר לאכוף את ה"לא" מבלי לגעת בכלב. במידה וזה גם לא הולך הייתי ממליץ לך להזמין מאלף מקצועי על מנת שיראה את הכלב בסביבתו (כלומר בביתך) וינסה להדריך אותך אחד על אחד. יש חשיבות רבה בתיזמון, שפת הגוף, האינטונציה ומתן חיזוק כאשר הוא מפסיק.

    בהצלחה,

    אלון

  • שלום אלון:
    יש לי גורה בת חודשיים והסוג שלה זה לברדור מעורב והיא כל הזמן נושכת אותי את החולצה,נעלים…
    אז מה אתה ממליץ לי כדי שהיא תפסיק לנשוך?
    בתודה יובל.

  • יובל,
    תנסה לישם את המתואר במאמר. במידה ואתה לא מסתדר הייתי מאוד ממליץ להזמין מאלף מקצועי הביתה על מנת שתקבלו הדרכה והדגמה.

    בהצלחה,

    אלון

  • שלום,
    יש לי גורת זאב גזעית בת כ3 וחצי חודשים. היא מתפרעת נורא והורסת דברים בחצר..אבל הבעיה העיקרית אצלה היא שהיא לא מפסיקה לנשוך!! בעיקר ידיים..
    ניסיתי את השיטה שלך כמה וכמה פעמים וזה לא משנה אצלה כלום!
    מה לעשות?
    תודה.(:

  • תאיר,
    במקרה כזה הייתי ממליץ לך להזמין מאלף מקצועי שיראה אתכם והגורה וידריך אותכם אחד על אחד. לא תמיד קל לישם את מה שקוראים.

    בהצלחה,

    אלון

  • היי אלון,
    המאמרים שלך מועלים ומפורטים מאוד!!
    אימצתי גורה שככל הנראה היא ג'ק ראסל מעורבת מקסימה מאוד שננטשה בגיל שבוע. כיום היא בת 6 שבועות קטנה וחכמה והיא אצלי יומיים. היא נושכת המון והכל והבנתי שהדבר נורא לגיטימי, החשש אצלי הוא שבכל הזמן אתה מציין כמה חשובה התקופה עם האם והאחים כדי לדעת לא לנשוך חזק או מתי להפסיק ולג'ולי (הגורה) לא הייתי תקופה שכזו.
    מה היית ממליץ לעשות במקרה כזה?
    כאשר היא נושכת את הידיים פשוט להגיד "איי" להזדקף ולהתעלם?
    או שהיא קטנה מדי.
    אשמח מאוד לעצתך!!
    תודה, מעיין

  • מעיין,
    מזל טוב ותודה על המחמאות. גיל 6 שבועות זה לא מוקדם מדי וג'ולי בשלה לגמרי מבחינת לימוד. לגבי חוסר הקשר עם האמא והגורים, מה שאני ממליץ זה להפגיש אותה כמה שיותר עם כלבים. העדיפות לגורים אבל גם כלבים בוגרים שהם חברותיים ואוהבים לשחק. לא ציינת איפה היא הייתה בין הנטישה עד שהגיעה אצלך אבל אם הייתה בחברת כלבים אחרים והיה לה אינטרקציה איתם זה יעזור. מטרת המפגשים זה לחזק לה את הביטחון ולשפר לה את התיקשורת הכלבית. שימי לב שמפגשים ראשונים עם כלב אחר עדיף שיתנהלו בשטח נייטראלי (כמו פארק או רחוב) ולא בבית של אחד הכלבים וזאת על מנת לא לתת לאחד מהצדדים להרגיש יותר בנוח במפגש ואולי אף לגלות רכושנות/טריטוריאליות.

    בהצלחה,

    אלון

  • תודה אלון זה עזר לי מאוד.

  • שלום,
    יש לי פינצ'ר ננסי והוא כל הזמן נושך אותי ואת אחי.
    נושך את הספה הורס את המיטה.
    מה צריך לעשות?.

  • דוד,
    קרא את המאמרים באתר. במידה ואתם לא מסתדרים – ממליץ להזמין איש מקצוע שידריך אתבם.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי כלב האסקי סיבירי בן 5 וחצי שבועות.
    קודם כל אני רוצה ללמד אותו לא לעשות את הצרכים שלו בבית.
    שנית אני רוצה שלא ינשך.
    אשמח אם תחזיר לי תשובה

  • ירין,
    בגיל חמישה שבועות הגור עדיין לא יוכל להתאפק לזמן רב. תחילת הרגלה לעשיית צרכים בחוץ על ידי יציאות רבות לטיולים בחוץ. כמו כן תסדר לו מיטה נעימה ועדיף קצת תחומה (אפילו ארגז או תא הטסה – לא סגור) . מן הסתם הוא יעדיף לא לעשות אזור המיטה. במידה ואתה לא רוצה שיעשה בכל הבית אתה יכול לתחום את האזור (גדר גורים או לאלתר משהו) סביב מקום המרבץ. כמובן לא לכעוס מידה ועשה בית ולחזק אם עשה בחוץ. לגבי נשיכות – תנסה ליישם את העצות במאמר. במידה ואתה לא כל כך מסתדר או מין – ממליץ להזמין איש מקצוע אליך בכדי שיסביר וידגים.
    תהנה מהחמוד,

    אלון

  • יש לי גור מסוג בורדר קולי בן שבעה שבועות ועדיין לא מחוסן בכלל אבל אני מוציאה אותו לעשות צרכים בחוץ זה בסדר?
    הוא לא מפסיק לנשוך ולאכול כל דבר שהוא רואה וכשהוא עושה את זה אני מנסה לתת לו את הצעצועים שלו וזה לא עוזר הוא חוזר לנשיכות . זה בסדר לתת לו מכה קטנה על האף כדי שיבין שזה אסור?
    אשמח שתענה לי .

  • נוי,
    לגבי היציאה לצורך עשיית צרכים – זה בסדר אבל חשוב שזה לא יהיה בשטחים בהם מסתובבים הרבה כלבים וכמובן לצאת עם רצועה ולהשגיח שלא תכניס לפה (במיוחד צרכים). לגבי הנשיכות – לא ממליץ להעניש ובטח לא להרביץ. גם בגלל שזה לא ילמד את הכלב וגם בגלל שזה יקלקל את היחסים ביניכם. צריך לנתב את הנשיכות לדברים המיועדים לכך ולחזק אותו מאוד על כך (צומת לב, חטיפים וכו'). במידה ואת לא מסתדרת – ממליץ להזמין איש מקצוע שיעזור.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום יש לי כלבה בת 3 חודשים היא מתחילה לנשוך רציתי לדעת האם אני צריכה לתת לה כי זה חלק ממשחק או שאסור לי בכלל לתת לה גם אם זה בתור משחק ולהגיד לה לא!
    תודה

  • פנינה,
    הנשיכות הן חלק ממשחק ומהצורך של הגור לחוות את העולם מסביב. בעיקרון רצוי ללמד את הגור "עיקוב נשיכה" – לנשוך במידה שלא תכאב לנו. במידה והוא נושך במידה שמכאיבה לנו – קיראי את המאמר "חינוך גור לא לנשוך" לגבי איך לנהוג. משחק עם גורים אחרים ילמד את הגור עיכוב נשיכה תוך כדי משחק.
    בהצלחה,
    אלון

  • הי אלון
    תודה על המאמרים ועוד יותר- על הסבלנות בתגובות לכל שאלה.

    אימצנו לפני שלושה ימים גור פקינז-פינצ'ר מתוק בשם חבר.
    משתולל ונושך בעיקר ברגעי התרגשות ומפגשים.

    מיישמים מה שלימדת במאמר על נשיכות בידים,
    קצת יותר מסובך עם קפיצות על הרגלים והמכנסים- מנסים להסב את תשומת ליבו. מיישמים גם קולר נשרך- מקווים שזה יעזור ברגעי השתוללות.

    שתי שאלות:
    1. אם מי שאיתו מרגיש שהוא לא משתלט- אפשר לסגור אותו בחדר שלו -בו הוא ישן לילה- עד שמגיעה תגבורת הורית להרגעת הגור?
    2. אם אחת מבנות הבית חוששת במיוחד מהקופצניות של הגור- עד שניישם הכל ונחנך ואפילו נביא מאלף- ניתן לחבר את הרצועה הנשרכת שלו למשל לידית ארון המטבח, כדי לאפשר לשניהם להיות ביחד באותו חדר? לזמן מוגבל.

    תודה!!!

  • לאה,
    כמה נקודות:
    1. עדיף לתחם בסלון/פינת אוכל בעזרת גדר גורים ולא לסגור בחדר או כי זה מבודד אותו חברתית. כדאי שזה יהיה בפינה ושם גם נרגיל אותו לישון ולאכול.
    2. הרגלה לצעצועים במיוחד צעצועי נשיכה. הצעצועים נועדו למשחק איתנו ולא כשהוא לבד. כך הוא יתוגמל במשחק איתנו אבל בלי שינשך אותנו אלא את הצעצוע.
    3. לספק לו צעצוע התעסקות: קונג/עצמות וכו' לזמנים שהוא שאנו רוצים שיתעסק עם עצמו.
    4. הוצאת אנרגיה בטיולים/משחק הם תנאי הכרחי לרגיעה בבית.
    5. קשירה אפשרית (רק תחת השגחה, אחרת זה מסוכן) אבל שוב עדיף תיחום.

    כל הכבוד על האימוץ ובהצלחה,

    אלון

  • יש לי גור כלבים שפיץ יפני מעורב והוא נושך את הילונות וההורים שלי אמרו אם זה לא יפסק הם יצתרכו למסור אותו לאנשים כי הוא נושך אותי ואת אחי הקטן הוא נושך באוזן ויוצא לו כל הזמן דם הוא בן חודשים וחצי והוא נושך את הכלבה שלי( פיקינז) היא בת 10 ואני מפחדת שהוא יהרוג אותה כי הוא כמט עשה את זה ואמא שלו כל הזמן רוצה לקחת אותו אנחנו גרים לידה

  • עדי,
    לדעתי אתם צריכים מאלף/מאלפת שיגיע אליכם וידריך אתכם כיצד לנהוג לאחר שיראה את הגור וסביבתו.
    בהצלחה,
    אלון

  • אני אימצתי גורה בת חודש ושלושה שבועות, האמא היא פודל והאבא סוג של כלב ציד. היא נושכת אותי את האחים וההורים שלי ואבא שלי אומר שאם היא תמשיך לינשוך אותנו ולעלות למיטות בגלל שהיא רוצה כל הזמן לישון במיטה איתנו אבא שלי לא מסכים להשאיר אותה. מה אני יכולה לעשות ??? מבקשת עזרה

  • שיר,
    – תקראי את המאמר חינוך גור לא לנשוך
    – הרבה הוצאת אנרגיה
    – צעצועי נשיכה (בד, חבל..) שישמשו אלטרנטיבה יותר טובה מאשר לנשוך אתכם.
    – לא לאפשר לעלות על המיטות (תחסמו) ומצד שני תסדרו לה פינה כייפית משלהץ
    במידה ולא מסתדרים – הזמינו איש מקצוע.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי כלבה מעורבת (רועה בלגי ועוד משהו כנראה, לא יודעים) היא אנרגטית מאוד, פעלתנית, נאלצנו לקשור אותה ולשחרר אותה בסביבה מבוקרת מאוד עד שהבנו שהיא לא מפסיקה להרוס ולנשוך.. הבנתי שזה בגלל השיניים וכל תחליף שניסינו להביא לה שיעמם אותה והיא חזרה לנשוך. קיבלתי אותה בגיל חודשיים אחרי שאמא שלה מתה ומצאנו אותה במפעל, העובדה שהיא תוקפנית כלפיי גורמת לאי יכולת להוציא אותה לטיול היומי, זה עדיין לא מונע ממנה להמשיך לנשוך.. היא נכנסת לטראנסים של עצבים או התרגשות ולא מפסיקה לנשוך… הבנתי שאצל כל הרועים זו תופעה שחולפת אחרי כמה זמן.. הכלבה קשורה כל היום ברצועה ארוכה ובזמן הטיול היא משתגעת.. מה אפשר לעשות כדי למתן אותה יותר? מאלף כלבים זה לא אופציה.

  • סתיו,
    על פניו נשמע לי שהיא סובלת מחוסר פעילות פיזית ומנטלית. גם הקשירה מאוד לא מומלצת כיון שזה רק מגביר את ההתרגשות. אתם חייבים ליצור תבניות חדשות של אינטרקציה ולנתב את הרצון שלה לנשיכות לאביזר כלשהו. נשמע לי שאתם חייבים עזרה מקצועית שיראה אותה ואתכם ויציע/ידריך אתכם איך לנהוג.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון, יש לי גור שיצו בן 7 חודשים הוא בזמן האחרון התחיל להיות תוקפני ושתלטן כל פעם שהוא מתחיל להציק ולנשוך אני נותנת לו מכה באף ולא מתייחסת אליו ובמקרים מציקים יותר אני סוגרת אותו בשירותים עד שירגע ואז הוא יוצא רגוע, אבל זה לא עוזר כי הוא לא מבין הוא חוזר על זה שוב פעם ולא נותן למשפחה שלי לשבת בכיף בספא מבחי שיקפוץ ינשוך בגדים או רגליים , מה לעשות במצב כזה???

  • ספיר,
    כפי שאת רואה בעצמך הטקטיקה שלך לא עוזרת. תנסי ליישם את המופיע במאמר, במיוחד שיהיו לו אלטרנטיבות "לגיטימיות" לנשיכה, מספיק הוצאת אנרגיה, התעלמות וניתוק מגע כשהוא מנסה לנשוך ומצד שני לחזק מאוד נשיכות של צעצועים, התנהגות רגועה ומשחקים אחרים.
    במידה ואת לא מסתדרת – ממליץ לפנות לאיש מקצוע שיגיע אליכם וידריך במקום.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי גורת האסקי סיבירי בת 5 שבועות ואני מנסה ללמד אותה לא לנשוך את הפדים שהיא צריכה לעשות עליו את הצרכים שלה ואין לי מושג מה לעשות

  • שמעון,
    תנסה לדאוג שיהיו לה דברים (לגיטימיים) לכירסום. במידה וזה לא עוזר – ותר על הפדים. אתה יכול לנסות עיתון ואם גם אותו היא קורעת פשוט תנקו מה שהיא עושה על הריצפה.
    בהצלחה,
    אלון

  • הי אלון, אימצתי גור כלבים בן חודשיים לפני כמה ימים…פיטבול מעורב עם דלמטי
    הוא חמוד,כלב טוב וצייתן
    אבל בימים האחרונים הוא התחיל להשתמש בפה שלו,לנשוך קצת
    אלא לא נשיכות רציניות אך אני חושש שזה יוכל להתדרדר
    קראתי את המאמר והבנתי כמה נקודות
    האם יש נקודות אחרות שעליי להתמקד איתו בחינוך שלו?
    אני נחוש במטרתי לחנך אותו ולדאוג שיאהבו אותו
    מטי סברינו,חולון
    25.3.15

  • מטי,
    עיקרי הדברים כתובים במאמר. כמו שנאמר במאמר זה טבעי שגור ינשוך. מה שחשוב זה להציע לו אלטרנטיבות "לגיטימיות" (צעצועים המיועדים לכך) שיאפשרו לו פורקן הרצון לנשוך מבלי שזה יהיה עלינו.
    תהנה מהגור,
    אלון

  • היי יש לי שני כלבים שאספתי מהרחוב וכבר חצי שנה הם נשכו כמה אנשים ואנחנו לא מצליחים למנוע את זה אשמח לעזרה
    תודה מראש תומר

  • תומר,
    אתה זקוק דחוף לאיש מקצוע שיבוא יראה את הכלבים ואתכם ויעזוק לכם. זה לא משהו שאפשרי לעשות מרחוק. תוקפנות אסור להזניח, אם לא מטפלים בה היא רק תתגבר. אשמח להמליץ לך בפרטי על מאלפ/ת באזור מגוריך.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי גורה בת חודשיים וחצי והיא לא מפסיקה לנשוך אותי כהיא יושבת עליי.
    ומתי שאני משלב ידיים ולא מתייחס היא ממשיכה לנשוך מה אני עושה?

  • יש לי כלבה בת חודשיים וחצי, והיא לא מפסיקה לנשוך אותי, שאני מלטף אותה או כל פעולה שהיא קרובה לראש.
    והיא גם כל הזמן מושכת אותי בבגדים.
    בזמן שהיא נושכת אותי ואני עושה מה שאמרת לעשות בזמן הנשיכה והיא ממשיכה לנשוך מה לעשות ?

  • ינון,
    לספק (ולעודד) נשיכה של אביזרים אחרים, הוצאת אנרגיה מספקת וניתוק מגע כשנושכת. בקיצור, במידה ואתה לא מסתדר ממליץ לך להזמין איש/אשת מקצוע שיראה אתכם וידריך אצלכם בבית. אשמח להמליץ בפרטי על מאלפ/ת באזור מגוריך.
    בהצלחה,
    אלון

  • אהלן אלון.. יש לי גור רועה גרמני בן חודשיים שנושך הכל וכל דבר. גם כשרוצים ללטף אותו הוא ישר דוחף את הפה שלו ומתחיל לנשוך.. מה אפשר לעשות כדי ללמוד אותו שלפחות אותי הוא לא ינשך?

  • ספיר,
    נסה ליישם את הכתוב במאמר ובמיוחד לתעל את הנשיכות לצעצעי משחק כמו פאפי רול, בד טריקו עם קשר וכו'.
    במידה ואתה לא מצליח ממליץ להזמין איש מקצוע הביתה שידריך אותך אחד על אחד.
    בהצלחה,
    אלון

  • לפעמים הגורה שלי (5 חודשים) נושכת לנו את הנעליים והגרבים אבל היא גם בורחת איתם

  • לספק לה אלטרנטיבות "לגיטימיות" שיהיו גם נעימים ורכים לה לשיניים וגם בסדר מבחינתנו. מאוד לחזק אותה כשהיא משחקת עם הצעצועים הללו (משיכות, זריקות) כך שתעדיף לשחק איתם. מצד שני להתעלם ולא להגיב כשהיא נושכת את הנעליים. בסוף היא תלמד מה יותר משתלם לה.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי,
    יש לי פקינזית בת שנתיים. שנמסרה אליי לפני שלושה חודשים,
    ולפני חודשיים עיקרתי אותה.
    עד עכשיו היא התנהגה בצורה מופתית,
    פתאום ביום בהיר החלה לנשוך אותנו, ברמה של משחק אבל לפעמים לוחצת די חזק. ממה זה יכול לנבוע? ואיך אני גומל אותה מזה? תודה.

  • חביב,
    ממה זה נובע – קשה לדעת. בכל מקרה החינוך באותו אופן שמתואר במאמר.
    אם אתם לא רואים שיפור – ממליץ להזמין איש מקצוע אליכם שיראה אותה ואתכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי ,
    יש לי גור שיצו מעורב בן 3 חודשים והוא לא מפסיק לנשוך את בני הבית. ניסיתי את השיטה עם הצעצוע אבל הוא מיד עוזב אותו וחוזר בתקיפה לרגליים..
    מה אתה מציע לעשות?

  • דניאל,
    צריך ללמד אותו לשחק עם צעצוע כך שיהיה לו מאוד מהנה. ממליץ לכם להזמין איש מקצוע למפגש אצלכם שידריך וידגים לכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום , יש לי כלב בן 7 שנים עוד מעט נושך מידי פעם עם רוכב אופניים עובד לידו נושך , אם דורך עליו בטעות נושך גם אם מדובר בבעל הבית שלו , מישהו מלטף אותו פתאום מסתובב ונושך בקטנה אך עדיין נשיכונת {אותו אדם פעם צעק עליו שמר לו טינה } ניתן לאלף ?
    הכלב מפונק מאוד מרגע הגיעו …..

  • ג'ולי,
    השאלה שלך לא קשורה למאמר שמתיחס לגורים בלבד. הנשיכות שאת מתארת אינן כרצון לשחק או לקבל צומת לב אלא ממוטיוציה אחרת. אפשר לטפל בבעיות (חוץ מהנשיכה שבעל הבית דורך עליו, במקרה כזה הבעיה היא בעל הבית…) אבל לא אוכל ליעץ מבלי לראות ולתשאל יותר מקרוב. לכן ממליץ להזמין איש מקצוע.
    בהצלחה,
    אלון

  • הכלבה שלי מסוג(ג׳ק רסאל)היא בת שלושה חודשים וחצי והיא כל הזמן נובחת עלי ועל בני מישפחתי אני לא יודעת מה לעשות כבר היא נושכת אותי ברגלים ואת הנעליים שלי מחוררת עם השניים שלה.
    אשמח אם תעזור לי ותגיד לי מה לעשות.

  • אופיר,
    נביחות על הבעלים היא בדרך כלל בקשה לצומת לב. המלצה ראשונה היא הרבה יותר הוצאת אנרגיה (יעזור גם בנשיכות שגם הם מסמנות רצון למשחק/צומת לב). מעבר לכך ממליץ ךכם להזמין איש מקצוע שיראה אתכם והכלבה וידריך אתכם איך להתנהג.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום, יש לי שני גורי רועה גרמני בני חודשיים וקצת – זכר ונקבה.
    הם נמצאים בגינה, חלק מהיום בתוך שטח מסויים בגינה ובשאר היום (לרוב כשיש מישהו בגינה) אנחנו משחררים אותם והם רצים ומשתוללים.
    הבעיה היא שיש לנו מתלה כביסה בגינה וברגע שאנחנו משחררים אותם הם מתחילים לקפוץ עליו, להוריד את הכביסה מהחבל וללעוס אותה (לרוב הנקבה, הזכר לפעמים נגרר אחריה) אנחנו אומרים לא ואסור אבל כלום לא עוזר, היא פשוט ״עושה לנו דווקא״
    אשמח אם תעזור לנו 🙂

  • לינוי,
    כלבים לא עושים "דווקא".הסיבה שהם עושים את זה כי זה כיף להם והכיף הזה הוא חיזוק פנימי להתנהגות. ייתכן שגם הצעקות והמרדף שמגיעים אחרי שהם לוקחים מה שאסור מחזק להם את ההתנהגות כי מבחינתם זה משחק. במקום לומר "לא" ולריב איתם הציעו להם משחק אחר עדיף מבד כלשהו (אפילו קחו חולצת טריקו ישנה וקשרו קשר באמצע) ושחקו איתם בלרדוף אחרי זה ולמשוך. חזקו אותם מאוד על המשחק עם הצעצועים "הלגיטימיים" (מבחינכם) על ידי זה שתשחקו איתם ותשבחו אותם. כמו כן למנוע כמה שאפשר אפשרות שיהיו להם גרויים שימשכו אותם לשחק בדברים שאנו לא מרשים להם.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום,
    יש לי גורת מלטז בת 4 חודשים
    היא נושכתכל הזמן, אפילו כשאני מגיעה הביתה והיא שמחה
    כשהיא נושכת אותי אני צועקת "איי" ולא מתייחסת אליה יותר כמה דקות
    וזה לא עוזר, היא ממשיכה ונושכת חזק יותר
    בנוסף,
    לפעמים כשאני ניגשת אליה היא בורחת ונובחת עלי
    וכשאני לא מתייחסת אליה היא מתקרבת אליי ושוב בורחת
    ואם אני מתייחסת היא בורחת ואני משחקת איתה "תופסת" והיא נובחת עליי ומגרגרת בצורה עצבנית ונושכתאותי

    מה עושים?

  • הי אימצתי כלבה בת חודשיים , מעורבת . לפני שבועים אני ממש משתדלת להתנהג על פי ההנחיות לאילוף גורים אבל היא ממש תוקפנית כשאני כועסת עליה ואומרת לה לא היא ממש נוהמת עלי ונובחת .. היא לא מפסיקה לנשוך למרות שהבאתי לה מלא צעצועים , שוקלת לקחת אותה לאילוף

  • דניאל,
    מניח שניסית ליישם את הכתוב במאמר ואת לא מצליחה. ממליץ מאוד להזמין איש/אשת מקצוע להדרכה אחד על אחד בביתכם. אשמח להמליץ על מאלפ/ת באזור מגורייך אם תשלחי לי הודעה בפרטי.
    בהצלחה,
    אלון

  • מאיה,
    לא מספיק להביא לה צעצועים אלא צריך ללמוד וללמד אותה איך לשחק איתם. היא מעדיפה לשחק איתך ולא לבד. זה בסדר גמור ומה שצריך לעשות לבנות איתה תבנית משחק חדשה שמבוססת על נשיכה של אביזרים המיועדים לכך במקום אותנו. בנוסף עבודה על רגיעה כשלא משחקים. ממליץ על מאלפ/ת שידריך וידגיםאצלכם בבית. אשמח להמליץ על מישהו באזור מגורייך אם תשלחי לי בפרטי.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום

    יש לי גור בוקסר כבן חודשיים עם בעיית נשיכות קשה מאוד.
    ניסינו עליו ספריי מנטה ולא עזר הוא אהב אותו.
    נסינו לצעוק איי גבוה והתעלמות והאיי לא מפריע לו וההתעלמות רק גורמת לו לרוץ אחרייך לנשוךאותך ולקפוץ עלייך.
    יש לו המון משחקי נשיכה אבל נמאס לו מהם מהר מידי.
    הוא הוצא דיי מוקדם מהשגר ויכול להיות כי הדבר השפיע עליו. הנשיכות הן כואבות ואי אפשר להיות איתו חצי שניה מבלי שיירד דם.
    כל פעם שהוא נהיה אגרסיבי מידי אנחנו סוגרים אותו באיזור שלו עד שנרגע. שום דבר לא עובד
    בנוסף אנחנו משחקים איתו גם עם צעצועים ועצמות הוא מביא לנו ומשחק יפה עד חמש דקות גג כי אז הוא עובר אלינו

  • נועה,
    מבלי לראות אתכם ואת הגור אלו העצות:
    – בניית תבניות משחק עם צעצועי נשיכה רכים. הכוונה לשחק איתכם ולא לבד על מנת ליצור לו תגמול חלופי לאינטרקציה של נשיכה שלכם.
    – יותר הוצאת אנרגיה
    – חיזוק של רגיעה
    – מפגשים למשחק עם כלבים אחרים במיוחד גורים
    כיון שאני מניח שניסיתם את הדברים הללו ועדיין אתם לא מסתדרים, ממליץ להזמין איש מקצוע שידריך אתכם בביתכם. אשמח להמליץ לכם על מישהו באשור מגוריכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • ברשותי גור בן 7 חודשים שרב הזמן נמצא בחצר עם מלונה.החצר משותפת לזוג דיירים שנכנסים ויוצאים ולטענתם "ננשכים" ע"י הגור .צפיתי בעת האינטראקציה בינם לבן הגור וניכר בעליל כי אינם חובבי כלבים. (על אף שהגור שמח לקראתם)למותר לציין כי אינו נושך את בני המשפחה ואף לא אנשים מזדמנים ברחוב. הוא מוצא לפארק כלבים ושם משחק ופורק אנרגיה עם כלבים נוספים. יש לו עצמות חבל נשיכה ועוד אתם ואותם הוא לועס ומשחק. מה היית מייעץ לדיירים כאשר הם נכנסים ויוצאים מהחצר?.

  • במידה והם מוכנים לשתף פעולה – לעבוד איתו ואיתם על התנהגות אלטרנטיבית כשהם נכנסים. לדוגמא – שישב ויחזקו אותו על ידי זריקת כדור/חטיף או צעצוע כלשהו. מאוד תלוי באופי הכלב ובסיבה לנשיכות. כדאי להיעזר באיש מקצוע.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי גור רועה גרמני והוא בן חודש וחצי והוא לא מפסיק לנשוך אותי ואת המשפחה הוא שורט ונושך וחושב שזה משחק כנראה מה לעשות שילמד לא לנשוך.

  • עמית, במידה וניסית ליישם את הכתוב במאמר ועדיין לא מסתדר – ממליץ להזמין איש מקצוע שידריך אתכם. אשמח להמליץ על מאלפת/מאלף באזור מגוריך אם תשלח לי מייל בפרטי.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון,
    לפני כחודשיים-שלושה חודשים אימצנו גורה מסוג לברדור.
    לפי הערכת הווטרינר היא בת חמישה חודשים.
    הכלבה כל הזמן נושכת אותנו ואת השמיכה שבסלון עד למצב שאנחנו לא יכולים להתמודד איתה יותר.
    מתי שהיא מעצבנת אותנו אנו מוציאים אותה לגינה שלנו אבל היא כל הזמן נובחת ומנסה לנשוך את הזכוכית של החלון.
    כל פעם שאנו באים ומלמדים אותה אחרי כשתי דקות היא תוקפת אותנו.
    היא גורמת לנו להצטער על כך שאימצנו אותה.
    אומרים להתעלם מתי שהכלב נושך אבל זה בלתי אפשרי היא ממשיכה לנשוך ולקרוא לנו את הבגדים.
    מה לעשות?

  • דניאל,
    במידה וניסיתם ליישם את המופיע במאמר ואתם לא מסתדרים אני ממליץ על מפגש עם איש מקצוע בביתכם לשם מתן הדרכה. באם תפנה אלי באופן פרטי, אשמח להמליץ על מאלף/מאלפת באזור מגורכם.
    בכל מקרה על תוותרו זו בעיה פתירה רק דורשת הדרכה והדגמה.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום!
    יש לנו גורה מעורבת (כנענית/לברדור) בת שלושה חודשים שנושכת מאוד מאוד חזק, מזנקת על הילדים שיושבים על הספה ונושכת להם את הרגליים והידיים, נועצת ולא עוזבת גם כשהם בוכים וצורחים. קופצת עליהם כאילו הם טרף. לי היא עושה את אותו הדבר. כשאני משחקת איתה עם חבל למשל- אפשר לנתב את הנשיכות למשחק, אך רוב הזמן היא תופסת אותנו לא מוכנים או לא פנויים למשחק. נראה שכל מה שאנחנו עושים מגביר את עוצמת הנשיכות, ולהתעלם קשה כי זה מאוד מאוד כואב. היא לא מתייחסת לטון אסרטיבי או לרעש חזק. הילדים ממש רועדים מפחד ממנה כשהיא ככה. האם זאת טעות לקשור לזמן מסוים או להוציא לחצר עד שתירגע? האם נכון להעניש או להרחיק פיזית מאיתנו כלבים בזמן התנהגות כזאת? מה עושים?? היה אצלנו מאלף שאמר להרים אותה מהצוואר כדי לעשות לה הפסקה, אבל חוזרת מהר לאותה התנהגות… לציין, כשרגועה היא כלבה מתוקה וחכמה ואנחנו מאוד אוהבים אותה.

  • טל,
    כמה הערות:
    – הפרדה, או TIME OUT זה דבר לגיטימי. לא כענישה אלא כמניעה
    – יותר הוצאת אנרגיה.
    – העלאת הערך של המשחק עם צעצועים ואיתנו. לגורים עדיף צעצועים רכים (אפשר חולצת טריקו ישנה שקושרים).
    – בניית תבניות משחק עם חוקים ברורים
    – בדרך כלל ה"הישתוללות" היא בשעות די קבועות. הקדימו תרופה למכה ותיזמו משחק לגיטימי
    – צעצועי התעסקות (קונג/עצמות)
    – תירגול מתוכנן עם הילדים
    – להחליף מאלף. להרים גור מהצוואר – הזוי בעיני.

    לדעתי כדאי לכם להזמין איש/אשת מקצוע להדרכה והדגמה. אשמח להמליץ על מישהו באזור מגוריכם אם תפני אלי בפרטי.
    בהצלחה,
    אלון

  • הי אלון,
    יש לנו גור פיטבול בן חודש
    וכמובן הוא משחק המון עם השיניים
    אימצנו אותו בגיל 3 שבועות ומאז לא היה עם גורים או כלבים כי הוא עדיין לא מחוסן
    עד עכשיו כל פעם שהיה נושך אמרנו לו ״אסור״ עם מכה קטנה על הראש (כי הבנו שעל האף זה משפיל אותם)
    זה לא טוב לתת מכה קטנה? כל פעם שנושך פשוט להחזיר אותו למקום שלו?(גידרנו לו בביץ גדר יחסית גדולה)
    תודה!
    לפי הכתבה שלך זה לא נכון

  • עדן,
    אכן אתם פועלים בצורה לא נכונה. נסו לפעול על פי המתואר במאמר. הכי חשוב לחזק לו מאוד את הנשיכה של אביזרים על מנת שיעדיף אותם עלינו. מעבר לזה – אתם חייבים להפגיש אותו עם עוד כלבים במיוחד שהופרד בגיל כה צעיר ויש לו חוסר בתקשורת כלבית.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום אלון,
    יש לי כלב מסוג שיצו בגיל חודש וחצי שקנינו מלפני שבוע.. בימים האחרונים הוא התחיל לנשוך בגדים, נעליים, רגליים, ידיים ועוד כל מיני דברים שהוא רואה. כשאני אומר לו די ולא הוא לפעמים הולך טיפה אחורה ואז חוזר איך אני יכול לטפל בזה? והאם להתחיל כבר מלחנך את הכלב ואיך לעשות את זה?

  • אביב,
    נסה ליישם את הכתוב במאמר. במקום לומר לו מה אסור – חזק אותו על התנהגויות רצויות. לדוגמא – ניתוב הנשיכות לאביזרים המיועדים לכך (בגיל הזה – בעיקר דברים רכים/בדים).
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון,
    אימצנו גורה מעורבת ממש לפני כשלושה שבועות כשהייתה בת שישה שבועות.
    בבית יש לנו כלבה מסוג פינצר שקיבלה אותה יפה מאוד, אבל אני מפחדת שכשהן משחקות הגורה מכאיבה לכלבה והיא מצדה(הפינצר ממש פחדנית נותנת לה להכאיב לה)
    דבר שני, הגורה נמצאת אצלנו כבר כמעט חודש ועדיין לא קנינו לה את הכלוב, והיא ממש צריכה אותו מהבחינה שהיא מסתובתת ברחבי הבית ולוקחת מה שבא לה וכשאומרים לה לא היא לא מקשיבה אלא מגיבה בעויינות מנסה לנשוך ומגרגרת, יש עדיין פואנטה להביא לה כלוב?
    ומה אפשר לעשות עם זה שהיא לא מקשיבה ונהיית עויינת?
    תודה.

  • רבקה,
    בדרך כלל לא כדאי להתערב ביחסים בין כלבים. אני מניח שבמידה וממש יכאיב לה היא תראה זו. אם נראה לכם שהיא סובלת ולא מסתדרת – סדרי לה "מקום בטוח" שבו היא יכולה להיות ללא הגורה. לגבי החינוך של הגורה – ממליץ להזמין איש/אשת מקצוע על מנת להדריך אתכם איך לחנך אותה. כלוב – לא קשור לגיר הגורה אלא לצורך איזו מטרה הוא ישמש. ההחלטה כחלק מהחינוך שלה.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום יש לי גורה קטנה בת חודשיים וחצי בערך היא נושכת אותי ממש חזק ואני לא נותנת לה גם ברגליים היא נושכחת אותי ואת כל בני הבית הבעיה שהיא משתעממת נורא מהר מצעצועים אבל אני נותנת לה את הצעצוע משחקת איתה אבל היא מעדיפה לנשוך אותי וזה ממש לא נעים והיא ממש טובה באילוף היא כבר יודעת לשבת גילגול לתת יד ארצה אני הכל לימדתי אותה אבל שתי הדברים הכי חשובים מדאיגים אותי הצרכים ( שהיא עושה בבית ) והנשיכות אני מבינה שהיא גורה והיא צריכה לגרות את השיניים שלה אבל איך שהוא היא מעדיפה לנשוך אותי השמח אם תענה לשאלתי תודה רבה

  • גנית,
    שילוב של הרבה הוצאת אנרגיה, גרימת הנאה ממשחקי רדיפה/משיכה של צעצועי בד רכים מצד אחד והתעלמות/הסטה של הנשיכות. כמו כן רצוי להפגיש אותה עם כלבים/גורים ולספק צעצועי כירסום (קונג/עצם). כנראה שבצורה לא מודעת אתם מחזקים לה את התנהגות הנשיכות. אם אתם לא מסתדרים ממליץ להזמין איש מקצוע שידריך אתכם בביתכם בהתאם לגורה הספציפית והמשפחה.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי,
    הכלב שלי כל הזמן נושך אותי כשאני רץ איתו ביחד
    והדבר שהכי מפריע לי זה כשאני עובר איתו כביש..
    הוא נושך אותי ברגל *במעבר חצייה*
    אשמח אם תוכל לעזור לי בטיפים.
    תודה מראש

  • מרק,
    נראה כאילו הוא רואה בזה משחק. נסה לנתב את הנשיכות לצעצוע נשיכה רך או פשוט חולצת טריקו ישנה מגולגלת עם קשר. מעבר לזה נסה לחזק אותו על זה שהוא לא נושך. החתחל בהליכה ובהדרגה לכיוון ריצה. אל תתקדם לפני שהוא מתנהג פיקס בשלב הקודם.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי קראתי את הכתבה שלך וראיתי שאמרת שאסור להשתמש באלימות אני הזמנתי מאלף בקשר לנשיכות והוא אמר שצריך להשתמש באלימות ואת האמת שזה קשה לי ועם זה אז אני לא שיתפתי פעולה והפסקתי לעבוד עם המאלף הזה קראתי את המאמר שלך אבל זה לא עוזר היא פשוט ממשיכיה לנשכוך למרות שאני מתעלם ממנה היא לברדור מעורב עם גזע לא ידוע והיא בת 3.5 חודשים תודה רבה

  • יובל,
    התעלמות זה חלק קטן מהפיתרון. יותר חשוב לללמד אותה לשחק איתנו בנשיכות של אביזרי בד ולא נשיכות אותנו. אלימות היא כמובן לא פיתרון וגם תיפגע באופי הגור וביחסים ביניכם. אשמח להמליץ על מאלפים באזור מגורכם אם תפנו אלי בפרטי. איש/אשת מקצוע יוכלו לראות אתכם והגור ולהדריך/להדגים על בניית הרגלי אינטרקציה אחרים ביניכם לבין הגור.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום,
    יש לנו גור מילנוואה מעורב עם רועה גרמני בן 10 חודשים. קיבלנו אותו לפני חודשיים אחרי שעבר התעללות בבית הקודם שבו היה מגיל קטן מאוד.
    הוא נושך אותנו המון ואנחנו ממש לא מצליחים להפסיק את התופעה. הוא נובח על כל אדם שנכנס אלינו הביתה בעוד שאליי ואל בעלי הוא מאוד מאוד שמח כשאנחנו מגיעים וישר נשכב שנלטף אותו. מה ניתן לעשות? לצערי, בזמן האחרון אנחנו קצת כבר מתוסכלים מהמצב ונותנים לו מכות קטנות על הפה כשהוא מושך אותנו וזה כמובן לא עוזר אלא רק גורם לו לנשוך יותר.
    תודה רבה

  • ענת,
    לגבי הנשיכות שהוא נושך אתכם (מניח שזה לצומת לב/למשחק) – במידה והעצות במאמר לא עזרו, אני ממליץ להזמין איש מקצוע שיראה וייתן הדרכה ספציפית למה שהוא רואה.
    לגבי הנביחות על אורחים – על פניו זה נובע מחשש ש"פולש" נכנס ל"מקום הבטוח". יכולות להיות כמובן גם סיבות אחרות. דרושה פה עבודה על שינוי ריגשי לבוא אורחים. היעזרו באיש מקצוע.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום, תודה על המידע.
    אימצתי כלבה לפני שבוע בת כמעט שמונה חודשים. הבעלים הקודמים לא ציינו שהיא נושכת, אבל אצלי היא נושכת המון, ובעיקר מנסה לנשוך אותי. האם רלוונטי אליה התגובות שהמלצת לגור? או שהיא גדולה מדי וזו בעיית התנהגות?

  • רות,
    שמונה חודשים עדיין נחשב גור, אז בעיקרון כן. קצת תלוי מה סיבת הנשיכות. במידה וזה רצון לצומת לב ומשחק אז בהחלט נסו ליישם את הכתוב במאמר, במיוחד חיזוק משחק עם אביזרי נשיכה (רכים) וכמובן הרבה הוצאת אנרגיה.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום, קראתי את המאמר.
    לפני שלושה ימים הבאנו הביתה גור זכר בן תשעה שבועות, מסוג יורקשייר מעורב עם פומרניין. רוב הזמן הגור ישן, אך כשהוא קם הוא אוהב לשחק עם הצעצועים שלו (עצמות לעיסה, כדורים שמותאמים לו וכדומה) לאחר המשחק וגם לפניו הוא אוהב לנשוך הו את הידיים, את הבגדים את הנעלים, וגם את הוילון והספה. אנחנו צועקים לו איי כשהוא נושך אותנו והוא מפסיק. וכשהוא נושך את הספה אנחנו אומרים לו "אסור" "פויה" ומילים כאלו. אני משחקת איתו במשחקים של זריקה והבאה אך זה לא עוזר כלכך…בלילות הוא בוכה ואנחנו רוצים ללכת אליו אך אם נרגיל אותו לכך אז הוא יבכה כל הלילה. איך אפשר לחנך אותו לא לנשוך מבלי לגרום לו לטראומה? (חשוב לציין שאנחנו לא נוקטים באלימות כלפיו כלל וכלל) והגור אחרי חיסון ראשון ותילוע. אשמח לעזרה, תודה.

  • שרון,
    לגבי הנשיכות – דווקא חשוב לשחק איתו במשחקי נשיכה/משיכה עם אביזרי בד רכים ומאוד לחזק אותו ולעשות לו כייף במשחק. במידה ומכרסם דברים שאסור – לקרוא לו למשהו כייפי (משחק/חטיף). אין טעם לומר לו "אסור" אלא דווקא לחזק את ההתנהגויות שאנו רוצים לחזק. כמובן מספיק תעסוקה והוצאת אנרגיה גם יעזרו.
    לגבי הלילה – ממליץ שבהתחלה יישן בחדר שלכם (על מיטה שלו) ואחרי שמתרגל ורגוע להתחיל בהדרגה להרחיקו למקום בו תרצו שיהיה. הוא לא בוכה סתם, הוא בוכה כי הוא לא רגיל לישון לבד והוא במצוקה.
    בהצלחה,
    אלון

  • תודה על התשובה המהירה,
    אנסה כמה שיותר לחזק את התנהגותו הטובה ולגרום להסחת דעת כאשר הוא נושך דברים שחיונים לנו.

  • שלום אלון,
    אימצתי גורה בת 3 חודשים, בבית פחות או יותר הצלחתי לנתב את הנשיכות שלה למשחקים, אך ישנה תופעה חדשה שקורית שאני יוצאת איתה החוצהלמשל בפארק ששם היא משתוללת עם כלבים. לאחר מכן שאני שמה לה את החגורה היא נושכת את החגורה ורוצה להוביל אותי לאן שהיא רוצה ללכת. היא לא נשמעת אליי שאני מבקשת ממנה לשבת או ארצה שבדרכ היא נשמעת לפקודות האלה. היא משתוללת ושאני מנסה להרגיע אותה היא נושכת אותי. לעיתים אני משכיבה אותה על הצד שהיא בטירוף. האם זה נכון ועלול לעזור?
    אשמח לייעוץ מה עושים במקרה כזה?
    תודה,
    חן

  • חן,
    נראה כאילו היא מתנגדת לחזור הביתה והיתה מעדיפה לבלות עוד בחוץ. ממליץ אחרי גן הכלבים לעשות איתה עוד משהו כייפי כמו משחק כלשהו איתך. תלוי קצת במה היא אוהבת אבל כיון שהיא נושכת את הרצועה ייתכן שדווקא משחק רדיפה/משיכה של אביזר בד רך ונעים לה בפה יהיה מצוין. לא להשכיב אותה ואין מה לדרוש ממנה לבצע "פקודות" במידה ואת יודעת מראש שלא תבצע כי הגרויים מסביב חזקים מדי. בקיצור לנסות ליצור תבנית חדשה לטיול ולנתב את המרץ שיש לה למשחק.
    במידה ואת לא מסתדרת – כדאי להיעזר באיש/אשת מקצוע.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי שיצו בן 8 שבועות והוא תמיד נושך רגליים ונעליים וגרביים ואמרו לנו שאסור שהוא ישן יאיתנו באותו חדר אז אנחנו סוגרים את הדלת ואז הוא פותח אותה ומפריע לי לישון

  • ליאם,
    לגבי נשיכות – נסו ליישם את הכתוב במאמר. לגבי השינה – הוא יכול לישון בחדר שלכם בהתחלה – קשה לו לבד בלי אמא והאחים. בהמשך מרגילים אותו בהדרגה להיות לבד. אם זה כלבכם הראשון ממליץ לכם להזמין איש מקצוע שידריך אתכם לגבי כל הבעיות ואיזה דברים חשובים על מנת שיגדל להיות כלב בריא נפשית.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי גור לברדור מעורב בן 5 חודשים, כל הזמן נושך.. ניסיתי את מה שהצעת במאמר, אבל זה לא עוזר. הוא ממשיך לנשוך כשמלטפים אותו, כששמים לו אוכל, את החגורה כמוציאים אותו לטיול.. מה לעשות?

  • חושן,
    ההמלצות שלי טובות לרוב הגורים אבל לפעמים יש יוצאי דופן. אפשרות נוספת היא שאתם לא מבצעים את ההרואות נכון. ממליץ לכם להזמין אליכם הביתה מאלף/מאלפת על מנת לללמד אתכם מה לעשות במקרה הספציפי.
    בהצלה,
    אלון

  • יש לי כלבה האסקי סיבירי מעורבת בת 8 חודשים
    היא תמיד נושכת ביידים והיא לא כלכך ממושמעת, היא מקשיבה רק עם נותנים לה אוכל בתמורה למשהו.
    למשל אני מביא לה חטיף ואומר לה לשבת אז היא יושבת וכ'ו..
    אשמח לעזרה ממך בנוגע לכך.
    תודה, יוסף

  • יוסף,
    כיון שקראתם את המאמר ואתם לא כל כך מסתדרים, ממליץ להזמין מאלף/מאלפת הביתה לקבלת הדרכה מותאמת לגור ולכם.
    אשמח להמליץ על מאלפים באזור מגוריכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • שלום אלון

    גם אנחנו אימצנו כלב צעיר (או אולי גור). הוא אמור להיות כבן שנה-שנה וקצת.
    האם גם כאן תופעת המשיכות מתאימה לגיל ?

    האם צורת העבודה איתו זהה למה שאתה מתאר במאמר ?

  • היי אלון,
    יש לי גור ויסלה בן חודשיים, נושך המון. הוא איתי ועם בן זוגי בבית ורק אותי הוא ממש תוקף עם הנשיכות, עד לכדי נביחות וקפיצות שמרגישות כמו תקיפה. ניסיתי הכל- להתעלם, לשים לו רצועה ולהרחיק אותו ממני, להסיב את תשומת ליבו לצעצוע ושום דבר לא עוזר. יש פיתרון?0

  • ספיר,
    בעיקרון נסי לפעול על פי המאמר. דגשים:
    – לנתב את רצון הנשיכות שלו אותך (שנובעות מרצון לשחק עם הפה) לאביזר בד (משחקי רדיפה/משיכה מולכם). את זה לעשות לו הכי כייף כולל התלהבות שלך.
    – מספיק הוצאת אנרגיה פיזית ומנטלית
    – מפגשים עם כלבים אחרים, עדיפות לגרים או כלבים שאוהבים לשחק.
    במידה ומשום מה העיניינים אינם מסתדרים אני ממליץ על הזמנת מאלף/מאלפת אליך הביתה על מנת לראות אתכם והגור ולהדריך אתכם בצורה פרטנית שמתאימה לאופי הספציפי של הגור.
    אשמח להמליץ על מישהו מאזור מגוריכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון
    יש לי כלבת גק רסאל מעורבת עם פינצר בת 3 חודשים . יש לה בעיית נשיכות וכל מה שניסנו לא עוזר קנינו לה את כל משחקים שאפשר מנשכנים חבלי משיכה .לא עוזר נושכת את הרגלים והידים לא מקשיבה שצועקים עליה שאסור. התעלמות מוחלטת . מה לעשות? עובדי עצות כבר .

  • נטלי,
    לצעוק שאסור בטח שלא יעזור. המאמר נותן את הרעיונות אבל צורת היישום יכולה להשתנות מגור לגור. ייתכן שגם קשור לדברים אחרים בצורה בהם אתם מגדלים אותה. מציע לכם להיעזר במאלף/מאלפת…
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון,
    יש לנו גורה בת 5 חודשים,
    היא מאוד אוהבת לנשוך…
    רק שהנשיכות שלה גורמים לדם וצלקות.
    היא רוצה המון תשומת לב. מתי שהילדים לומדים היא נובחת כמובן שזה לגיטימי לכלבים אבל הילדים לא יכולים לסבול את הרעש.
    כשאני חוזרת הביתה היא קופצת ומתרגשת לראות אותי אבל אחרי 2-3 דק׳ היא מתחילה לתקוף אותי בנשיכות
    הנשיכות שלה מאוד מאוד כואבות.
    אני עדיין לא מצליחה להבין למה היא עושה זאת
    כי כבר רוב השיניים שלה התחלפו לשיניים בשריות.
    אנחנו עכשיו בשיפוצים של הבית ככה שלהביא מאלף לא נוכל בחצי שנה הקרובה.
    אני רוצה להחזיר אותה חזרה
    אבל הילדה שלי מאוד מחוברת אליה
    ככה שמאוד קשה לה להיפרד מימנה.
    הילדה שלי נתנה לה כל הזמן לנשוך לה את הידיים ככה שאולי היא כבר התרגלה לזה אז היא מחשיבה את זה למשהו שמותר לעשות.
    אשמח שתגיד לי איך אני יכולה לאלף את הכלבה ללא מאלף אלא לימוד כרגיל מהבית…
    -אנחנו מנסים לתת לה תשומת לב כמה שיותר
    -אם אנחנו לא מתייחסים אליה כדקה שתיים מתחילה לתקוף אותנו בנשיכות
    -מתנפלת על הילדים אם הם לא מתייחסים
    -משחקים איתה ולמרות הכל מעדיפה לנשוך אותנו

    בתודה,
    אריאל

  • אריאל,
    מניח שקראת ברשת מאמרים והסברים מה צריך לעשות (כולל המאמר שלי) ועדיין אין שום שיפור. לצערי אין לי תרופות פלא. לפעמים יש צורך בעין מקצועית ולהתאים את ההוראות לגור ולמשפחה. זה לא חייב להיות אילוף ארוך עם הרבה מפגשים אבל ממליץ לך מאוד להזמין איש/אשת מקצוע אחרת כנראה לא תסתדרו (כפי שהיה עד עכשיו). אשמח להמליץ לכם בפרטי על מאלפים באזור מגוריכם.
    בהצלחה,
    אלון

  • היי אלון,
    יש לי גור קינג צ'ארלס קבלייר בן כמעט 3 חודשים, והוא לא מפסיק לנשוך! כשהוא נושך אותנו אנחנו שמים אותו בגדר שלו, זה ענישה? ניסינו לעשות את מה שהצעת במאמר וזה לא עוזר!
    חוץ מזה, אחותי נותנת לו לנשוך אותה כל הזמן ורציתי לשאול אם זה הורס את החינוך שלו? כלומר אנחנו מנסים כל פעם לומר לו לא או איי ושמים אותו בגדר אבל כשמישהו נותן לו לנשוך אותו, הוא ילמד שמותר לו לנשוך את אותו אדם? או שהוא ימשיך לנשוך את כולנו?

  • נדב,
    1) בהחלט כדאי שהיחס של בני הבית יהיה אחיד.
    2) טיים אאוט בגדר הוא בהחלט ענישה, אבל אפשר לפעמים להשתמש בזה במיוחד אצל גורים שהנשיכות שלהם כי הם כבר עייפים מידי
    3) במידה וניסיתם ליישם וזה לא עוזר – ממליץ לכם להיעזר במאלף/מאלפת. המאמר הוא כללי ומתאים לרוב הגורים אבל כנראה שאתם צריכים עוד עזרה.
    בהצלחה,
    אלון

  • יש לי גור בן חודשיים חצי יורקשייר וחצי פיקינז הוא על היום נושך את הרגליים והידיים.מגיע שלב שהוא ממש נוהם ורוצה לתקוף גם כשהבנות משחקות איתו..הוא נמצא בכלוב כשאנחנו לא בבית למשך 4 שעות ואז מסתובב בבית.

  • גו,
    במידה וקראתם את המאמרים וההמלצות ולא הצלחתם לשפר את המצב – ממליץ לכם להיעזר במאלף/מאלפת שיגיעו לביתכם וימליצו לכם מה לעשות על פי מה שהם רואים ושומעים.
    אשמח להמליץ (בפרטי) על בעלי מקצוע באזור מגוריכם.
    בהצלחה,
    אלון

  •  Leave a Reply

    (נדרש)

    (נדרש)